חדשות בארץ

מבצע "מגן וחץ": מטחים לגוש דן, אשדוד ואשקלון. פגיעה ישירה בשדרות – אין נפגעים

רקטה פגעה פגיעה ישירה בבית בשדרות, בחסדי שמיים לא היו נפגעים. צה"ל תוקף בשעות האחרונות משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים של הג'יהאד האסלאמי ברחבי רצועת עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד לפגישת עדכון ביטחונית

כיפת ברזל, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כיפת ברזל, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:05)

הפלסטינים החלו בצהריים (רביעי) לשגר מטחי רקטות כבדים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. הירי כוון בתחילה לאשקלון, שדרות ויישובי העוטף. בסביבות השעה 14:00 התרחב טווח הירי, ומטחים נורו לעבר אשדוד. דקות לאחר מכן נשמעה אזעקת צבע אדום גם בתל אביב, ברמת גן ובערים נוספות בגוש דן, ובשמי האזור נצפו יירוטים. אזעקות נשמעו גם בראשון לציון ובשפלה.

עיריית שדרות עדכנה, כי רקטה פגעה בבית ריק בעיר: "אין נפגעים בגוף, נגרם נזק לבית". קודם לכן דווח כי תשע רקטות ששוגרו לעבר העיר יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. מהמועצה האזורית חוף אשקלון התקבל דיווח על נפילה וכנראה שריפה שפרצה באחד מיישובי העוטף.

מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי מ-14:00 ועד 16:00 נורו כ-70 רקטות לעבר שטח המועצה. רקטה אחת נפלה בתוך היישוב נירים ופגעה בגג גן ילדים ממוגן, ללא נזק. רקטה נוספת נפלה סמוך ללול בכיסופים, וגרמה לשריפה שנמצאת בשליטה: "כל השאר נפלו בשטחים פתוחים מחוץ ליישובים או יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. אין נפגעים בגוף, ולא ידוע על נזקים".

ממד"א נמסר כי "בשלב זה לא התקבלו קריאות בקו החירום 101 על נפגעי גוף, למעט שתי נשים שנחבלו קלות בדרכן למרחב מוגן באשדוד ואזור ולמספר נפגעי חרדה באשדוד, אשקלון, אזור ותל אביב". לבית החולים ברזילי באשקלון הובאו חמישה נפגעים, שלושה מהם נפגעי חרדה שטופלו ושוחררו, ושני נפגעי גוף עם חבלות כתוצאה מריצה לממ"ד בזמן האזעקה.

(קרדיט: דובר צה"ל)

מטוסי ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו בשעות האחרונות כ-40 משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים של הג'יהאד האסלאמי, זאת בעקבות זיהוי פעילויות של חוליות טרור סמוך לבורות שיגור ירי תלול מסלול. התקיפות ברצועת עזה נמשכות גם בשעה זו. לפני הצהריים הותקפה בדרום הרצועה חוליה של ארגון הטרור שעמדה לשגר רקטות לעבר שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "כלי טיס תקף לפני זמן קצר כלי רכב ובו פעילי טרור שהיו בדרכם לעמדת שיגור רקטות בחאן יונס". מקורות פלסטיניים דיווחו על הרוג ופצוע קשה בתקיפה.

(קרדיט: דובר צה"ל)

במסגרת ההיערכות ללחימה ממושכת, ובהתאם להערכת המצב העדכנית, שר הביטחון יואב גלנט פנה אחרי הצהריים למזכיר הממשלה בבקשה להביא להחלטת ממשלה את בקשתו להאריך את תוקף ההכרזה על המצב המיוחד בעורף, לטווח של עד 80 ק"מ מגבול הרצועה. הארכת מצב החירום תאפשר לצה"ל לקבוע לאוכלוסייה הנחיות מיוחדות, להגביל התקהלויות ולסגור אתרים במקומות הרלוונטיים. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בצהריים בטלפון עם ראשי רשויות בדרום, והבהיר כי ישראל נערכת לאפשרות של התרחבות המערכה מול עזה: "אנחנו מוכנים גם לאפשרות של התרחבות המערכה וגם למהלומות קשות מאוד כבר עכשיו וגם בהמשך".

נתניהו וגלנט יקיימו הערב הערכת מצב. הבוקר נפגש נתניהו בלשכתו בירושלים עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד. מלשכתו נמסר כי "ראש הממשלה עדכן את ראש האופוזיציה במטרות ובפרטי המבצע 'מגן וחץ' ובסוגיות ביטחוניות נוספות". הפגישה בין השניים נערכה בנוכחות המזכיר הצבאי, האלוף אבי גיל 

אמש, לאחר ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, מסרו נתניהו וגלנט הצהרה לתקשורת, יחד עם הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר. "אנחנו בעיצומה של מערכה", אמר ראש הממשלה. "בימים הקרובים כולנו נידרש לאורך רוח וליכולת עמידה. לפני שבוע, כשקיבלנו את ההחלטה ליזום את מבצע 'מגן וחץ', הנחיתי יחד עם שר הביטחון את צה"ל ומערכת הביטחון להיערך לכל תרחיש של הסלמה, וייתכן שביותר מזירה אחת. הערב אני אומר לאויבינו: כל הסלמה מצדכם תיענה בתגובה מוחצת מצדנו".

"במערכה הזו כולנו עומדים יחד – כאחים. אני מעריך את החוסן שאזרחי ישראל מגלים, בייחוד אני מבקש לחזק את תושבי הדרום על יכולת העמידה ועל הגיבוי שאתם נותנים לממשלה ולכוחות הביטחון. המשיכו להישמע להנחיות פיקוד העורף – הן מצילות חיים".

תגיות:רצועת עזהצה"להג'יהאד האסלאמימבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה