חדשות כלכלה

יש לכם עסק קטן? מעכשיו, אתם לא צריכים להגיש יותר דו"ח שנתי

הקלה משמעותית לעסקים קטנים: תוכלו לנכות הוצאות בגובה של 30% בלי להגיש דו"ח שנתי ולאסוף חשבוניות

  • י"ט אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ועדת הכספים של הכנסת אישרה אתמול פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את רפורמת "עוסק זעיר" המקודמת על ידי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ורשות המסים – זאת במסגרת התכנית הכלכלית לשנים 2023-2024. במסגרת הרפורמה, החל משנת 2024 עסקים שמחזורם השנתי אינו עולה על כ-120 אלף שקל יהיו זכאים לנכות מהכנסותיהם שיעור הוצאה נורמטיבי של 30% מהמחזור במקום לדרוש ניכוי הוצאות בפועל.

רפורמה זו תצמצם את הנטל הביורוקרטי על מאות אלפי עסקים קטנים בישראל, בכך שבמקרים רבים היא תפטור את בעלי העסקים מחובות שונות כמו הגשת דו"ח שנתי ותשלום מקדמות. בכך יחסכו בעלי עסקים קטנים זמן רב שמוקדש כיום למיצוי זכויות ודיווח ובמקרים רבים גם יחסכו את ההוצאה על ייצוג מקצועי מול רשות המסים. חישוב שיעורי המס, הטבות מס, נקודות זיכוי וכדומה, יתבססו על מערכת תיאומי המס הקיימת כיום, באמצעותה מחושב ניכוי המס לשכירים בעלי הכנסה נוספת.

כמו כן, במסגרת הרפורמה תגדל תקרת ההכנסה המאפשרת לעצמאים להירשם כ"עוסקים פטורים" לצורך מע"מ, מכ-108 אלף שקל בשנה לכ-120 אלף שקל בשנה, כך שעוסקים רבים יוכלו להיחשב כ"עוסקים פטורים" לצורך מע"מ וכ"עוסקים זעירים" לצורך מס הכנסה וכך לצמצם משמעותית את נטל הדיווח שלהם לרשות המסים.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "במדינת ישראל יש עודף בירוקרטיה ועודף רגולציה. רפורמת עוסק זעיר היא עוד צעד בהקלה על העסקים הקטנים שתחסוך, כסף, זמן וביורוקרטיה שמכבידה על העסקים. הרפורמה הזו היא אחת מיני רבות שאנו מביאים במסגרת התוכנית הכלכלית לשנים 2023- 2024, רפורמות שיקלו על האזרח. ממשיכים לעבוד למען אזרחי ישראל".

תגיות:עסקדו"ח שנתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה