ונשמרתם

בהלה בחופי ישראל: חרק אפור ומסתורי שהגיע אלינו - מטיל אימה על הרוחצים

עוד ועוד דיווחים על חרק אפור ומגעיל שנראה כמו ג'וק קטן ומשתלט על חופי הארץ - מציפים את הרשת. מהו שמו של החרק, האם הוא מסוכן לנו ומדוע רואים אותו יותר ויותר בחופי הארץ? קראו בפנים

אא

עוד ועוד דיווחים על חרק אפור ומגעיל שנראה כמו ג'וק קטן ומשתלט על חופי הארץ - מציפים את הרשת. 

רוחצים שנתקלו בו טענו כי נעקצו בכל חלקי גופם מהחרק, שבזכות תמונה שלו שהופצה ברשתות החברתיות התגלה כי מדובר בחיפושית באורך 2.5 ס"מ העונה לשם 'חדקונית'. 

החיפושית נצפתה בחופים רבים, ביניהם בחוף הכרמל. 

פוסט שפורסם ברשתות החברתיות טען כי החרקים גרמו להתקפי אלרגיה, והזהיר אחרים. "אני בים ויצאתי מפה עם טראומה. מה זה כל הג'וקים האפורים האלה עם רגליים של עכביש?".

"אתמול חטפתי התקף אלרגיה בגלל החרקים האלה", כתבה גולשת נוספת. "יש לי 40 עקיצות בכל הגוף". ואליה הצטרפו עוד ועוד קולות שטענו שפגשו בחרק המפחיד ואף נעקצו על ידו. 

אורן אוסטר, מיקרוביולוג שמתעסק בצילום מאקרו של חרקים ואף חוקר אותם, פרסם בעמוד הפייסבוק 'מדע גדול, בקטנה' פוסט הסבר על החדקונית - שלמען האמת, סקרנה הרבה מן הגולשים. "גם אתם תהיתם לעצמכם מיהם היצורים הקטנים שפקדו את חופי הרחצה בסוף השבוע האחרון?", פתח אוסטר וכתב. "בואו נעשה סדר. אז מדובר בחיפושית מעניינת למראה, באורך כ-2.5 סנטימטר, ממשפחת החדקוניתיים (אנחנו כבר מכירים את חדקונית הדקל שהשתלטה על עצי הדקל ואף פגעה בהם).

"זוהי חיפושית מדברית, שעד כה הייתה מצויה בישראל בעיקר באזורי הנגב, הערבה, מדבר יהודה ובקעת הירדן. היא לא מזיקה לבני אדם, לרכוש ולבתים ואינה מסוכנת, בסך הכל חיפושית חביבה".

אז מדוע אנחנו רואים אותה יותר ויותר בחופי ישראל? לדברי אוסטר - אף אחד לא באמת יודע, וככל הנראה הגעתה לחופים שלנו מושפעת ממזג האוויר ומהתחממות שגרמה להן לצאת החוצה. 

"'התפרצות' לא צפויה של מין מסוים של חרק היא תופעה שנתקלים בה מדי פעם בפעם בארץ. למשל, באביב 2019 נצפו ברחבי הארץ המוני פרטים של רצנית אוליביה, חיפושית טורפת, שגם היא כמו החדקונית החביבה אינה מזיקה לאדם".

תגיות:חופיםחרק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה