חדשות בארץ

צה"ל תקף חוליית נ"ט בחאן יונס. נתניהו: "אנחנו בעיצומה של מערכה, ערוכים לכל אפשרות"

במקביל לתחילת ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, תקף כלי טיס של צה"ל חוליית נ"ט בחאן יונס. על פי דיווחים פלסטיניים, סוכל ראש יחידת הטילים של הג'יהאד האסלאמי בדרום עזה

אא

(עדכון: 18:14)

(קרדיט: דובר צה"ל)

כלי טיס של צה"ל תקף אחר הצהריים (שלישי) חוליית נ"ט שנסעה ברכב בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה בדרכה לבצע ירי. מקורות פלסטיניים דיווחו על שני הרוגים, ביניהם ח'אלד אל-פארה, ראש יחידת הטילים בדרום עזה בגדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי.

דובר צה"ל מסר, כי "כלי תצפית של צה"ל עקבו אחר פעילות החוליה ותקפו אותה כשהייתה בדרכה לעמדת הירי. צה"ל ימשיך לפעול על מנת לשמר את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל".

סיכול החוליה בוצע במקביל לתחילת ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, המכונס לדיון במבצע "מגן וחץ" שהחל הלילה. אל הישיבה הוזמנו כמשקיפים יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי ויו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הדיון: "יצאנו הלילה למבצע 'מגן וחץ'. במאמץ משותף צה"ל והשב"כ חיסלו את שלושת בכירי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. רבי המרצחים הללו אחראים לירי הרקטות מעזה לשטחינו ולהכוונת טרור מיהודה ושומרון נגד אזרחינו".

(קרדיט: אבי אוחיון, לע''מ)(קרדיט: אבי אוחיון, לע''מ)

"כבר ביום בו נורו הרקטות בשבוע שעבר, הנחיתי, יחד עם שר הביטחון, להכין מבצע לסיכול ראשי המחבלים שבעצם קוטע את צמרת הארגון ברצועת עזה. העיקרון שלנו חד וברור: מי שפוגע בנו – אנחנו פוגעים בו, ובעוצמה יתירה. הזרוע הארוכה שלנו מגיעה לכל מחבל בזמן ובמקום שאנחנו בוחרים".

"אנחנו בעיצומה של מערכה, ואנחנו ערוכים לכל אפשרות. אני מציע לאויבינו – אל תתעסקו איתנו", סיכם נתניהו.

במכת הפתיחה הלילית של מבצע "מגן וחץ", חוסלו, כאמור, שלושה בכירים בג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה: חליל בהיתיני, מפקד מרחב צפון רצועת עזה; ג'יהאד ע'נאם, מזכיר המועצה הצבאית של ארגון הטרור ברצועה; וטארק עז אל-דין, האחראי על הכוונת פעולות הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון מרצועת עזה. בנוסף, הותקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים של הארגון.

פיקוד העורף הנחה את תושבי עוטף עזה להישאר בסמוך למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה. מוקדם יותר הבוקר אישר גלנט הפעלת מצב מיוחד בעורף, ולאור הערכת המצב הוחלט על סגירת צירים ואתרים בגזרה ומעבר לנסיעה בצירים חלופיים באזורים הסמוכים לגדר המערכת. נאסרה הכניסה לגבעת "קובי" ("אנדרטת הארבעה") בשדרות, לאנדרטת "החץ השחור", לגבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז"ל, לגבעת נזמית ולגבעת "הפרש הבודד". כמו כן, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים ועל עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:רצועת עזהצה"למבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה