חדשות בארץ

חשש במערכת הביטחון: ארגונים פלסטיניים בלבנון יירו לעבר צפון ישראל

ערי המרכז החלו בפתיחת מקלטים, ובדרום החלה לפעול תוכנית "משב רוח" המאפשרת לתושבי עוטף עזה לצאת להפוגה ברחבי הארץ

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעקבות מבצע "מגן וחץ", בו חוסלו בכירים בג'יהאד האיסלאמי, שר הביטחון יואב גלנט העריך היום (שלישי) כי הפעילות המבצעית של צה"ל הלילה בעזה תוביל למערכה ממושכת.

החשש הוא שהירי על ערי ישראל יתרחב מעבר לטווח 40 הקילומטרים ושגם ארגון חמאס יצטרף למערכה. גורמים במערכת הביטחון לא פוסלים את האפשרות של ירי גם לעבר יישובי צפון הארץ מצד ארגונים פלסטיניים בלבנון.

בשיחה עם ראשי רשויות בעוטף עזה, בלכיש ובנגב, אמר גלנט: "עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש, כולל למערכה ממושכת והרחבת טווחי הירי. ישנה חשיבות רבה לכך שהאזרחים יהיו ממושמעים, קשובים וישמעו להוראות מצילות חיים. צה״ל וכוחות הביטחון ערוכים בכל האמצעים בכל החזיתות".

מוקדם יותר הודיעו אנשי רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון לראשי הרשויות כי ניתן האישור להפעלת תוכנית "משב רוח", המאפשרת לתושבי עוטף עזה לצאת להפוגה בבתי הארחה ברחבי הארץ. עד כה הודיעו כששת אלפים אזרחים, שני שליש מהם תושבי שדרות, על רצונם לצאת ל"הפוגה ורגיעה" הרחק ממקום המגורים.

ראשי רשויות במרכז הארץ הודיעו בצהריים על פתיחת המקלטים הציבוריים. זאת, למרות שפיקוד העורף לא הוציא הנחיה שכזו ליישובים הנמצאים במרחק של למעלה מארבעים קילומטרים מהרצועה. בין הערים שהורו על פתיחת המקלטים: ראשון לציון, יבנה, בת ים, רעננה, כפר סבא, הרצליה, גדרה, מועצה אזורית נחל שורק.

ראשי הערים אשדוד ואשקלון הורו על ביטול אירועי התרבות והספורט ועל ביטול הלימודים, ואסרו על הגעה לחופי הים. כן יצאה הנחיה לתושבים על איסור התקהלות מעל לעשרה אנשים במרחב הפתוח.

בתי החולים במרכז ובלכיש הודיעו כי העלו את רמת הכוננות. המרכז הרפואי "קפלן", האחראי גם על בית החולים הגריאטרי "הרצפלד" בגדרה, הודיע כי הוחלט לפנות את המחלקות במרכז הגריאטרי והמאושפזים הועברו למרחבים מוגנים.

תגיות:עוטף עזהמבצע מגן וחץלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה