חדשות בארץ

גלנט לראשי הרשויות בעוטף: "להתכונן לכל תרחיש, כולל למערכה ממושכת"

בשיחה עם ראשי רשויות בעוטף עזה, הדגיש שר הביטחון כי יש להתכונן לכל תרחיש: "לא נסבול ירי המאיים על תושבי ישראל, זה אינו רק מעשה טרור אלא קריאת תיגר על נוכחותנו"

גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון יואב גלנט ערך הבוקר (שלישי) סבב שיחות עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, בעקבות פתיחת מבצע "מגן וחץ". ראשי הרשויות עודכנו על ידו בפרטי הפעילות המבצעית הלילה, וגלנט הדגיש בפניהם כי מערכת הביטחון ערוכה לטיפול בצרכי התושבים.

"צה"ל ושב"כ ביצעו הלילה פעולה מדויקת ומוצלחת נגד הנהגת ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה", אמר גלנט לראשי הרשויות. "לא נסבול ירי המאיים על תושבי ישראל, זה אינו רק מעשה טרור אלא קריאת תיגר על נוכחותנו. כבר ביום שלישי הנחיתי את צה"ל ושב"כ להיות מוכנים לסיכול שלושת המחבלים שחוסלו הלילה, האחראים על ירי רקטות לישראל ועל אכוונת פיגועים רבים ביהודה ושומרון".

"עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש, כולל למערכה ממושכת והרחבת טווחי הירי", הצהיר שר הביטחון. "ישנה חשיבות רבה לכך שהאזרחים, תחת הנהגתכם, יהיו ממושמעים, קשובים, ויישמעו להוראות מצילות חיים. צה"ל וכוחות הביטחון ערוכים בכל האמצעים בכל החזיתות".

"מערכת הביטחון תעניק כל סיוע שיידרש. הנחיתי את אנשי המקצוע להיות איתכם בקשר רציף ולטפל בכל הנדרש למען צרכי התושבים. יש לכם גב מלא ממערכת הביטחון", סיכם גלנט.

במכת הפתיחה של מבצע "מגן וחץ", חוסלו שלושה בכירים בג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה: חליל בהיתיני, מפקד מרחב צפון רצועת עזה; ג'יהאד ע'נאם, מזכיר המועצה הצבאית של ארגון הטרור ברצועה; וטארק עז אל-דין, האחראי על הכוונת פעולות הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון מרצועת עזה. בנוסף, הותקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים של הארגון.

פיקוד העורף הנחה את תושבי עוטף עזה להישאר בסמוך למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה. מוקדם יותר הבוקר אישר גלנט הפעלת מצב מיוחד בעורף, ולאור הערכת המצב הוחלט על סגירת צירים ואתרים בגזרה ומעבר לנסיעה בצירים חלופיים באזורים הסמוכים לגדר המערכת. נאסרה הכניסה לגבעת "קובי" ("אנדרטת הארבעה") בשדרות, לאנדרטת "החץ השחור", לגבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז"ל, לגבעת נזמית ולגבעת "הפרש הבודד". כמו כן, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים ועל עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות.

תגיות:עוטף עזהרצועת עזההג'יהאד האסלאמייואב גלנטמבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה