חדשות בארץ

מכת חולדות בבני ברק: "פעוטות ננשכו. חולדה ענקית בגן ילדים"

העיר מוקפת חולדות ועכברים, העירייה מודעת לכך והתושבים חסרי אונים. בעירייה מאשימים את הרכבת הקלה: "מכת העכברים בעיר היא תופעה קשה. בני ברק סובלת ממנה באופן קשה מאז שהתחילו בחפירות הרכבת הקלה לאורך ציר ז'בוטינסקי"

  • י"ח אייר התשפ"ג
(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

העיר בני ברק סובלת בימים האחרונים ממכת עכברים וחולדות, לפחות כך על פי התושבים, שמרבים לעלות תמונות לרשתות החברתיות. לטענתם, מספר ילדים ואף פעוטות ננשכו בימים האחרונים והדבר מהווה סכנה לשלום הציבור. באחד המקרים, תועד סרטון של "משפחת עכברים" שמטיילת להנאתה בבית בעיר.

באחת מקבוצות הווטסאפ שבהם חברים פעילים מקומיים לסילוק החולדות והעכברים, ציינה תושבת מקומי כי בגן של בתה הסתתרה חולדה ענקית בתוך תא  השירותים. היא דיווחה כי הגננת התלוננה בעירייה, אך אלה ביקשו לסגור את הדלת עד שיגיע הצוות שמטפל, ביום ראשון. התושבים, מנגד, טוענים כי הדבר קרה בשל תנאי תברואה ירודים, וגם לכלוך וחוסר היגיינה.

חבר מועצת העיר יעקב וידר כתב לשר הבריאות: "רבע מיליון תושבי בני ברק סובלים מחולדות המתרבות בקצב מדאיג. אני מתריע בפני הנהלת העיר ומרגיש שישנה אטימות בנושא. בימים האחרונים ננשכו מספר ילדים ופעוטות ע"י חולדות, ואדם מבוגר שצעד בכביש אף נזקק לטיפול רפואי ואושפז בעקבות נשיכה. לאחר התייעצות עם מומחה, נראה כי הבעיה לא קיימת בערים צמודות לבני ברק, ולכן אין ספק שזה קשור לתנאי התברואה בעיר. בני ברק היא אחת הערים המלוכלכות והמוזנחות בישראל. מדובר בסכנה ברורה לציבור שמסכנת חיי אדם ממש".

עיריית בני ברק שלחה תגובה לחדשות 12. משם נמסר: "מכת העכברים בעיר היא תופעה קשה ומטרד מדאיג. לצערנו, התופעה מוכרת וקיימת במספר ערים ברחבי הארץ, אך בני ברק סובלת ממנה באופן קשה מאז שהתחילו בחפירות הרכבת הקלה לאורך כל תוואי ציר ז'בוטינסקי. הנושא נמצא על מרכז סדר יומה של עיריית בני ברק מזה תקופה ארוכה. בני ברק היא העיר הצפופה ביותר בישראל, וככזאת, החולדות מוצאות כאן מקום".

עוד הוסיפו: "העירייה ערכה פיילוט ייחודי וחדשני שכלל מתווה ניקיון מוגבר, הדברה מסיבית ועידוד פינוי פסולת פרטית בחצרות הבתים. אנחנו לומדים את הנושא, אין כאן נוסחת קסם. זו עיר צפופה עם 230 אלף נפשות על שטח של 7,000 דונם. בהתאם לבקשת ראש העיר, החליטה מועצת העיר בישיבתה האחרונה על מגוון צעדים ובכללם השקעה של כ-8 מיליון שקלים להחלפת כלל פחי האשפה הפתוחים ("צפרדעים"), בתוספת של 100 פחים טמונים שיותקנו ברחבי העיר בנוסף על למעלה מ-80 פחים שהתקנתם הושלמה בימים אלו, דבר שלדעת כלל המומחים יביא בהדרגה להפחתה בהיקפי תופעת העכברים. יחד עם זאת, פעילות הדברה מסיבית תבוצע בכל העיר בהתאם למחויבות ליסודות ההגנה על הסביבה, שמירה על בריאות תושבי העיר ושמירה על החי בהתאם לחוק. צעדים נוספים הם: פיזור מלכודות, פיזור מזון נגוע והגברת המודעות של התושבים לפינוי אשפה. אנו נחושים לעשות הכל, ובכל דרך להביא למיגור התופעה באופן מוחלט".

תגיות:בני ברקחולדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה