חדשות בארץ

צה"ל פתח במבצע "מגן וחץ" בעזה: בכירים בג’יהאד האסלאמי חוסלו

תושבי עוטף עזה הונחו להישאר בבתיהם לאחר שצה"ל חיסל מספר בכירים בג'יהאד האסלאמי, ביניהם האחראי על הירי הרקטי ומזכיר המועצה הצבאית בארגון הטרור. חמאס מאיים להגיב

  • י"ח אייר התשפ"ג
מתקפת צה"ל ברצועה, הלילה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)מתקפת צה"ל ברצועה, הלילה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

צה"ל פתח הלילה (שלישי) במבצע "מגן וחץ": הוא תקף שורה של מטרות השייכות לג'יהאד האיסלאמי בעזה. דובר צה"ל הודיע כי במסגרת התקיפה חוסלו שלושה בכירים בארגון הטרור - ביניהם מפקד מרחב צפון רצועת עזה, האיש שאחראי על הירי הרקטי לעוטף עזה בחודש האחרון. התקשורת הפלסטינית מדווחת כי 12 בני אדם נהרגו בתקיפה ועוד יותר מ-20 נפצעו. הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב לדון בהמשך הפעילות.

במקביל, שר הביטחון יואב גלנט אישר לגייס חיילי מילואים. פיקוד העורף הנחה את תושבי העוטף להישאר בקרבת ממ"דים. לפי צה"ל, בפעולה לקחו חלק כ-40 כלי טיס. הצבא תקף גם 10 אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים נוספים של ארגון הטרור.

בג'יהאד האסלאמי ובחמאס מאיימים ב"תגובת נגד מאוחדת" נגד ישראל. בחמאס אמרו כי "התגובה תהיה מאוחדת ומקיפה". בג'יהאד הוסיפו ש"דם ההרוגים מגביר את הנחישות שלנו. לא נעזוב את עמדותינו".

גלנט אישר לפנות בוקר את הפעלת תוכנית "משב רוח", המאפשרת לתושבי עוטף עזה לצאת להפוגה במספר בתי הארחה ברחבי הארץ. עוד קודם, סמוך לשעה 03:30 לפנות בוקר, הודיע צה"ל כי פתח במבצע. בעקבות המצב הביטחוני הנחה ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, לפתוח מקלטים ציבוריים בעיר, תוך פינוי החוגגים סביב מדורות ל"ג בעומר. גם עיריית באר שבע הודיעה על פתיחת המקלטים הציבוריים.

תגיות:צה"למבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה