חדשות בעולם

רוסיה: שכר של אלפי דולרים בחודש למי שיתגייס להילחם באוקראינה

משרד ההגנה הרוסי פונה בעיקר למהגרי עבודה, ומבצע פעולות הסברה וגיוס בעיקר בקרב אוכלוסייה מוסלמית. המטרה היא לגייס כ-400 מאות אלף חיילים חדשים כדי להכשירם למלחמה

צילום: shutterstock)צילום: shutterstock)
אא

המודיעין הבריטי פרסם היום (שני) מידע, לפיו צבא רוסיה פועל לגייס לשורותיו מהגרי עבודה טג'יקים ואוזבקים המתגוררים ברוסיה, בין השאר באמצעות פעילות במסגדים. התמריצים: מענק גיוס של כ-2,400 דולר, שכר חודשי של 4,200 דולר והליך מזורז לקבלת אזרחות רוסית.

המלחמה באוקראינה נמשכת בעוצמה והרוסים, למרות שחידשו את ההתקפות האוויריות, בעיקר על קייב וערים גדולות נוספות באוקראינה, מתקשים לרשום הצלחות. הדיווחים האחרונים בתקשורת המערבית מצביעים על ירידה במורל החיילים הרוסיים ועל מחסור חמור בתחמושת.

משרד ההגנה הרוסי מנסה, כאמור, לגייס עוד "חיילים" כשהמטרה, לפחות על פי הדיווחים, היא להחזיק באוקראינה כ-400 מאות אלף איש שכשירים ללחימה. לכן הצבא הרוסי מנסה כרגע לגייס למעלה מ-200 אלף אזרחים בגילאים של כשירות מבצעית, ונעשית פנייה גם למהגרים שאינם אזרחי רוסיה ולא מחויבים בשירות צבאי.

כאמור, המתקפה על ערי אוקראינה נמשכת. משרד ההגנה בקייב דיווח על הפלת 35 טילים רוסיים בשמי הבירה הלילה. הרוסים תקפו בשמונה טילים ארוכי טווח גם את אודסה, שם נפגע מחסן רפואי של הצלב האדום. שלושה בני אדם נהרגו. תקיפות דומות כוונו נגד הערים חרקיב, חרסון ומיקולאייב.

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה