חדשות בעולם

שבוע לפני הבחירות בטורקיה: יתרון לאופוזיציה בסקרים

מתקרבים לסוף עידן? לקראת הבחירות בטורקיה, הנשיא המכהן ארדואן מאבד מכוחו בסקרים ומועמד האופוזיציה נוטל את ההובלה. עם זאת, גם בבחירות הקודמות הצביעו הסקרים על ירידה בכוחו של הנשיא, ולבסוף הוא זכה בכהונה נוספת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לקראת הבחירות לנשיאות טורקיה שייערכו ביום ראשון הבא, פרסמה היום (שני) התקשורת הטורקית סקרים המעניקים לראשונה יתרון למועמד האופוזיציה, כמאל קיליצ'דראולו. הנשיא המכהן, רג'פ טייפ ארדואן, ממוקם על פי הסקרים במקום השני.

ארדואן מכהן כנשיא טורקיה מאז 2014. קיליצ'דראולו, מנהיג מפלגת העם הרפובליקנית, ומי שעומד בראש האופוזיציה מאז שנת 2010, הפסיד בכל מערכות הבחירות האחרונות, גם כשהוביל בסקרים חלק מהזמן.

בסקר שפורסם היום על ידי מכון SER הטורקי, קיליצ'דראולו זוכה ל- 52.7 אחוזים מקולות אזרחי טורקיה לעומת 44.3 אחוזים להם זוכה ארדואן. בסקר של מכון ORC למחקר, מוביל קיליצ'דראולו עם 48 אחוזים, וארדואן מאחוריו עם 44.6 אחוזים. בסקר של מכון TEAM שוב מוביל מנהיג האופוזיציה עם 47.4 אחוזים לעומת ארדואן, שמקבל בסקר זה 44.4 אחוזים.

עיתון "מעריב" דיווח כי לפי כל הסקרים שנערכו במדינה, בראש סדר העדיפויות של האזרח הטורקי עומדים המצב הכלכלי והנזק שנגרם בעקבות רעידת האדמה הקטלנית שאירעה בחודש פברואר האחרון.

תגיות:בחירותטורקיהארדואן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה