חדשות בארץ

חילוקי הדעות בקואליציה: עוצמה יהודית מאיימת לא להשתתף בהצבעה על תקציב המדינה

נמשך הנתק בין ראש הממשלה לשר לביטחון לאומי, וגורמים בקואליציה מנסים להפגיש ביניהם כדי לפתור את המחלוקות. ח"כ צביקה פוגל: "במסגרת הזאת שאנחנו לא יכולים לקדם מדיניות, אני ארים את האצבע רק בדברים שאני מאמין בהם"

ח’’כ פוגל (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)ח’’כ פוגל (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:11)

המחלוקות בתוך הקואליציה, בין סיעת עוצמה יהודית לליכוד, נמשכות גם היום (שני). לפי שעה שורר נתק בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ובין יו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

שרי עוצמה יהודית נעדרו אתמול מישיבת הממשלה, וחברי הכנסת נעדרו גם מישיבות של הוועדות השונות בכנסת.

גורמים בליכוד ציינו היום כי החשש הגדול הוא שחברי הכנסת מטעם עוצמה יהודית יחליטו להיעדר גם מההצבעות על תקציב המדינה. סימוכין לכך ניתן למצוא בדבריו של יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל, שאמר היום (שני) בראיון לרדיו "קול ברמה": "במסגרת הזאת שאנחנו לא יכולים לקדם מדיניות, אני ארים את האצבע רק בדברים שאני מאמין בהם. אני לא בטוח שתראו אותי בתקציב, אם אפשר יהיה להעביר את התקציב בלעדינו".

בעיתון "מעריב" דיווחו, כי גורמים בקואליציה מנסים לגשר בין נתניהו לבן גביר. הגורמים הביעו תקווה, כי השניים ייפגשו ביממה הקרובה ותימצא דרך לסיים את המחלוקות.

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', מתח בישיבת סיעתו ביקורת על התנהלותו של בן גביר: "הדרך להביא שינוי היא לא באיומים על הפלת הממשלה ובהחרמת הממשלה והצבעות הקואליציה בכנסת. הפרס הכי גדול לטרור הוא הפלת ממשלת הימין ועליית השמאל יחד עם תומכי הטרור לשלטון. אני שב וקורא לחברי השר איתמר בן גביר ולראש הממשלה לשבת ולדבר ולהחזיר את עבודת הממשלה והקואליציה למסלול".

אתמול דווח בערוץ 7, כי בן גביר העביר לנתניהו "רשימת דרישות" ודרש ליישם אותן כתנאי לכך שסיעתו לא תיעדר מההצבעות. בין היתר ביקש השר לביטחון לאומי להיות נוכח בדיונים ביטחוניים, לצאת למבצע צבאי ביו"ש לאיסוף נשקים בלתי חוקיים, לאשר חלקים מהרפורמה המשפטית, להקשיח את תנאי האסירים הביטחוניים וכן לא להחזיר גופות מחבלים.

בהצהרה לתקשורת אמר אתמול בן גביר: "נכון, זו לא ממשלת עוצמה יהודית, אין לנו 64 מנדטים, אבל גם בליכוד הבטיחו הבטחות. זו הסיבה שלא הגעתי לישיבת הממשלה וזו הסיבה שחברי עוצמה יהודית לא יגיעו להצבעות בכנסת. אנחנו דורשים לאמץ את ערכי הימין".

תגיות:איתמר בן גבירעוצמה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה