חדשות בעולם

‏הצלחה מבצעית: צבא אוקראינה דיווח שהצליח ליירט טיל היפרסוני רוסי באמצעות טיל פטריוט

מפקד חיל האוויר האוקראיני מסר שהיירוט בוצע ביום חמישי האחרון מעל שמי קייב. זו הפעם הראשונה שמערכת הפטריוט נבחנת מול טיל בליסטי. צבאות המערב בוחנים את המידע

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צבא אוקראינה דיווח היום (ראשון) על שימוש ראשון בטיל אמריקני מסוג פטריוט ליירוט טיל בליסטי היפרסוני רוסי מסוג קינזאל. על פי הדיווח בחדשות CNN, אם המידע נכון, הרי שמדובר בהצלחה מבצעית משמעותית. צבאות המערב המחזיקים במערכות פטריוט בוחנים את הדיווח ומגדירים אותו "מעודד".

מיקולה אולסצ'וק, מפקד חיל האויר האוקראיני, אישר את המידע: "הצלחנו לבצע יירוט של טיל 'הקינזאל'". לצד המילים שכתב הוסיף תמונה של הפטריוט. אולסצ'וק הוסיף כי היירוט בוצע ביום חמישי האחרון, בשעות הלילה, בשמי קייב.

בידי אוקראינה שתי מערכות של טילי פטריוט שסופקו לה על ידי צבאות ארה"ב וגרמניה, כדי לשפר את ההגנה האווירית שעד כה במלחמה מול רוסיה לא נחשבה כיעילה והתקשתה מול הטילים הבליסטיים הרוסים.

יורי אינט, דובר חיל האוויר האוקראיני, התייחס אף הוא ליירוט בשיחה עם הטלוויזיה האוקראינית: "אף אחד לא ידע אם הפטריוט יכול ליירט טיל בליסטי, והנה ראינו שכן. טוב שיש לנו את מערכת ההגנה הזו, אך לצערי אין לנו מספיק".

שר ההגנה האוקראיני, אולכסיי רזניקוב, הוסיף: "טילי הפטריוט הם משמעותיים בהגנה על ערי אוקראינה, על תשתיות חיוניות ועל עמנו, בעורף ובחזית".

תגיות:רוסיהטיליםאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה