מעניין

סובלים מפטרת ציפורניים? רופאה מזהירה: מדובר במחלה קשה שעלולה להיות קטלנית

ד"ר אסונסיון היא רופאה מומחית במרפאת העור האזורית של מנילה, שבמהלך עשרות שנות הקריירה שלה ראתה כמעט הכל: כעת היא מזהירה מפטרת ציפורניים, ואומרת שפטרת ציפורניים מכרסמת את האיברים הפנימיים ובמקרים קשים ולעתים נדירות - יכולה להסתיים אף במוות 

אא

ד"ר אסונסיון היא רופאה מומחית במרפאת העור האזורית של מנילה, שבמהלך עשרות שנות הקריירה שלה ראתה כמעט הכל. 

במסיבת עיתונאים שבה התארחה לאחרונה, התייחסה ד"ר אסונסיון לתופעת פטרת הציפורניים ואמרה כי מי שהחל לסבול ממנה אפילו מעט - "זו צרה צרורה. פטרת הציפורניים חודרת לדם ולאיברים פנימיים, ומבלי להרגיש, היא מכרסמת את הגוף מבפנים וקשה מאוד להתגבר עליה בטיפולים חיצוניים".

לדבריה, פטרת ציפורניים היא מחלה קטלנית ומסוכנת, ואסור להתעלם  מסימני האזהרה שלה. 

התסמינים של פטרת הציפורניים הם: עובי עבה של הציפורן, ציפורן בגווני צהוב, חום-שחור ולבן, בשר 'פירורי' מתחת לציפורן, ריח חריף וחזק בעור שמתחת לציפורן.  מכיוון שמדובר בזיהום שכיח שנמצא כמעט בכל מקום ציבורי, קשה עד בלתי אפשרי למנוע הידבקות בפטרת ציפורניים ובכפות הרגליים.

לדברי ד"ר אסונסיון "הנבגים של הפטריה עלולים 'להתיישב' על איברים פנימיים ולגדול שם כמו בית גידול טבעי, ואז האדם עלול לסבול מאי ספיקת לב וכליותיו עשויות להיפגע. כל מי שיש לו פטרת בציפורניים חייב לעשות הכל כדי להיפטר ממנה. פגשתי המון אנשים שלקו בפטרת ציפורניים ובכלל לא ביקרו אצל הרופא. למה? כי הם לא מבינים את הסיכון של המחלה הזו. 

"זיהומים פטרייתיים דורשים ביקורים תכופים אצל הרופא, ואני יכולה לספר  לכם על מאות מקרים שבהם פטרת ציפורניים שלא טופלה בזמן גרמה לנזק לריאות למשל, אבל אנשים נוטים לא לטפל עד שכבר מאוחר מדי".

מהו הטיפול היעיל ביותר בפטרת ציפורניים?

"הטיפול היעיל ביותר הינו טיפול סיסטמי וכשמדובר בזיהום דרמטופיטי, טרבינפין הינה התרופה היעילה ביותר", כך כותבת ד"ר רינה סגל, רופאת עור בכירה מהמרכז הרפואי 'רבין' בפתח תקווה. "אך יש לקחת בחשבון אפשרות של תופעות לוואי קשות כפריחות או כפגיעה כבדית, שהינן נדירות וככלל הפיכות. לגבי טיפול מקומי, לאחרונה נכנסו לשימוש תכשירים בבסיס לק, יעילים חלקית, בעיקר לציפורניים עם נגיעות מינימלית או שטחית אך יעילותם מוגבלת, גם לאחר הסרת החלק הנגוע.
ככלל, פטרת הציפורניים שבעבר הייתה בעיה זניחה וזנוחה מהווה גם היום אתגר טיפולי ועדיין חסרים אנו את הפתרון האולטימטיבי שיהא יעיל, נוח, ונטול תופעות לוואי". 

תגיות:קטלניפטרת ציפורניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה