ונשמרתם

עוקץ באלפי שקלים: הישראלים נענו למודעת טיפולי שיניים ’זולה’ בטורקיה, וזה מה שקרה 

ראיתם מודעה שקוראת לכם לטפל בשיניים בטורקיה בחצי מחיר? שלא תעזו להאמין לזה. עוד ועוד ישראלים שנפלו בפח טיפולי השיניים הזולים באיסטנבול, שמשווקים על ידי סוכנים ישראליים - מספרים על הטראומה שעברו 

אא

כולנו היינו רוצים את החיוך המושלם ולהשאיר את כאבי השיניים הרחק מאיתנו, אבל יש אנשים שפיתוי למודעה 'תמימה' ברשת - עלה להם ביוקר בדיוק על הרקע הזה. 

כשאירית רובין נתקלה בפרסום על כך שישנה סוכנות ישראלית שעובדת עם מרפאות שיניים יוקרתיות בטורקיה, ובעצם מבטיחה סבסוד של חבילת טיפולי שיניים במחיר מצחיק - היא לא חשבה פעמיים. הסיבה שלא ציינו בכתבה זו את שם הסוכנות היא שיש יותר מאחת, שמשקיעות בפרסום בצורה מאסיבית כדי להגיע לכמה שיותר אנשים. 

בחשבון פשוט היא הבינה שמה שמציעה הסוכנות הישראלית חוסך לה בפועל עשרות אלפי שקלים, אם תבצע את ההליך אצל רופאי שיניים בארץ. 

רובין קפצה על המציאה, והיא לא היחידה. 

עשרות ישראלים שהתראיינו לאתר 'מאקו' סיפרו על העוקץ הנוראי שאליו נפלו, ועל הבטחות ברומו של עולם - של אותה סוכנות ישראלית, זאת על אף שמנהלי הסוכנות "שוחחו איתי ושכנעו אותי שאני בידיים טובות. הם אמרו לי שיש אחריות על הטיפול, שהם עובדים גם עם מרפאות בישראל ושהם ילוו אותי בכל שלב, כי הם דוברי טורקית. סמכתי עליהם. שלחתי להם צילום שיניים שלי וקיבלתי הצעת מחיר של 4,900 יורו עבור החלפת כתרים בפה. הם אמרו שהטיפול ייעשה בשלוש פעימות, ושבכל פעם אני יכולה לשלם שליש".

ההצעה קסמה לה וכך החלה הסאגה שלה - טיפול ראשון שנמשך חמש שעות ולאחריו עוד טיפול שגם הוא חמש שעות, בהרדמה מקומית. לדבריה, הבחורה הישראלית שליוותה אותה ובעצם דוברת טורקית, עזבה בשלב מסוים את החדר ומכאן התחיל הסרט הרע. "העובדת שלה דיברה רק טורקית, וכשההרדמה הפסיקה לעבוד בשעה האחרונה והרגשתי כאבים שאי אפשר להסביר, ניסיתי לסמן לרופא להוסיף חומר הרדמה, אבל הוא לא הבין".

בזמן שהיא סבלה מכאבים, הישראלית ה'אחראית' נרדמה באחד החדרים. "לא יכולתי לדבר, אבל צעקתי ובכיתי בטירוף בזמן שהרופא התעסק בפה שלי. הרגשתי הכל. עברתי שתלים על חי".

ומה קרה מאז? "מאז שחזרתי לארץ הכאבים רק החמירו, אבל לאחראיים בארץ לא היה איך לעזור לי חוץ מלהמליץ לי על מי פה. בשלב מסוים הבחורה לא רצתה יותר לדבר איתי והעבירה אותי לטיפול של הבחור, אבל בינתיים נוצרו לי אפטות בכל הפה, החניכיים מדממות ואני כמעט לא מצליחה לאכול. ירדתי 15 ק"ג ואני לא יכולה לחזור לשגרה. החיים שלי נהרסו".

וכך, בראיון ארוך שכולל צילומים מזוויעים במיוחד, התראיינו עוד כמה וכמה ישראלים שלכולם מכנה משותף - כולם נפלו לעוקץ אכזרי שבמקרה הטוב סחט מהם אלפי שקלים ובמקרה הפחות טוב, השאיר אותם גם בלי שיניים. 

מי בודק את המחדלים הרפואיים, את הנזקים הבלתי הפיכים, את השיניים שנופלות בזו אחר זו את האיומים וההתנערות מהאחריות האישית כלפי המטופל? ניחשתם נכון: אף לא אחד. הבטחות לחוד, ומעשים בפועל לחוד. בקבוצת פייסבוק ייעודית שהקימו רבים מהנפגעים של הטיפולים הללו, חברים כיום למעלה מ-4,000 ישראלים שלכולם סיפורים מסמרי שיער על מה שאירע להם באיסטנבול. 

רבים מהנפגעים בקבוצה מאשימים את הסוכנים הישראליים שמקשרים בין המטופלים למרפאות בטורקיה. 

השיטה של ה'סוכנים הישראליים' קלה מדי מכדי להיות אמיתית: ""נחשפתי לסוכן הישראלי בפייסבוק. הוא סיפר לי שהוא עובד כבר שנים עם מספר מרפאות בטורקיה ואפילו הראה לי תמונות 'לפני ואחרי' של מטופלים שהגיעו דרכו. אני עברתי ניתוח שנמשך שש שעות, וכשהתעוררתי הבנתי שכיסחו לי את הפה. שייפו לי את השיניים, השתילו לי עצם סינוס ושני ברגים, סבלתי מכאבים נוראים. הסוכן אמר שהכל בסדר ושאני צריכה להתרגל, אבל הכאב לא הפסיק", סיפרה עדות נוספת, בדף הפייסבוק 'נפגעי טיפולי השיניים באיסטנבול'. 

 

 

תגיות:טורקיהטיפולי שינייםעוקץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה