חדשות בארץ

שיבושים בקווי אגד ברחבי הארץ. איפה שובתים ומה הסיבה?

בערים ירושלים, חיפה ורחובות נרשמו שיבושים קשים, בעקבות מחאה שפרצה בגלל אלימות כלפי נהגים. אלה טוענים כי החברה מחמירה את הענישה שלהם בוועדות המשמעות, באגד הגיבו: "צעד אלים שפוגע באלפי נוסעים"

  • ט"ז אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נהגי אגד בחרו להשבית הבוקר (ראשון) מספר סניפים ברחבי הארץ, זאת בעקבות החלטה של ועד העובדים הארצי. לפי שעה, הושבתו קווי אגד בסניף תלפיות בירושלים, וגם בנווה שאנן בחיפה וברחובות. השביתה החלה בשעה 04:30 בבוקר ועדיין לא ברור האם היא תפרוץ גם במוקדים נוספים ברחבי הארץ במהלך היממה הקרובה. ההחלטה הזאת משפיעה על פעילות כל הקווים והתחבורה הציבורית בערים האלו.

מחברת אגד נמסר בתגובה: "מדובר בצעד אלים שפוגע באלפי נוסעים שעמדו הבוקר בתחנות ללא מענה של תחבורה ציבורית. הנהלת החברה פועלת בכל האמצעים המשפטיים לעצור את ההשבתה הפרועה". עוד הוסיפו מהחברה כי "מדובר בהתנהגות פרועה חסרת אחריות ובריונית של הסתדרות העובדים הכללית ושל ועד עובדי אגד אשר בחרו ללא כל התראה לפגוע ברבבות נוסעי אגד בבוקר העמוס בשבוע ללא כל סיבה הגיונית הנראית לעין".

מנגד, בהסתדרות הוציאו את התגובה הבאה: "בשל מספר מקרי אלימות כלפי נהגים שנוהגים בקווים שיוצאים מתחנות אלו בשבועות האחרונים, נערכו בין השעות 04:30 ל-05:30 ישיבות הסברה של ראשי הוועד עם הנהגים". עוד נמסר כי החל מ-06:45 הבוקר ובאופן הדרגתי האוטובוסים שבו לנסוע. "אנחנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה לנוסעים. אך יחד עם זאת אי אפשר להישאר אדישים לחוסר הטיפול של ההנהלה למקרי האלימות נגד הנהגים ובשורה של נושאים".

בהסתדרות טוענים כי לא מדובר בשביתה של ממש אלא ב"שיחות הסברה", זאת בשל "החלטת הנהלת החברה להחמיר את הענישה של הנהגים בוועדות המשמעת באופן חד-צדדי, שאמור להעשיר את קופת החברה על חשבון שכר הנהגים". עוד הוסיפו בהסתדרות, כי באגד כופים על נהגים לפרוש לפנסיה תקציבית. המטרה, לדבריהם, היא צמצום עלויות שכר ותנאים סוציאליים.

תגיות:תחבורה ציבוריתאגדשיבושים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה