חדשות בארץ

הבירה הקדומה תחזור לחיים: נמצא תקציב לשיפוץ הגן הלאומי תל שומרון

שרי הגנת הסביבה, התיירות והמורשת, יביאו ביום ראשון להצבעת הממשלה החלטה לשיקום אתר המורשת. ייפתח לקהל הרחב בתום עבודות השיפוץ ולאחר שנים שבהן היה סגור בשל הרס העתיקות הנרחב שהתבצע על ידי פלסטינים

(צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)(צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90)
אא

כ- 30 מיליון שקלים יוקצו לטובת שיקום הגן הלאומי תל שומרון (סבסטיה) והפיכתו למוקד משיכה למבקרים - כך הודיעה היום (חמישי) השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן. אתר המורשת ממוקם בתל בו שכנה בירת ממלכת ישראל הקדומה.

שיקום הגן הלאומי, שתקציבו הושג בהסכם בין משרד הגנת הסביבה ומשרדי המורשת והתיירות, יכלול טיפול בממצאים הארכיאולוגיים, סלילת כביש גישה ובניית מודל למימון ההוצאות השוטפות של האתר. כמו כן, ימופו אזורים שטרם נחשפו ויקודמו אמצעים למניעת פגיעה בגן הלאומי, הגברת אכיפת החוק באזור ומניעת בנייה בלתי חוקית.

לצורך השיקום משרדי המורשת והתיירות יקצו שישה מיליון שקלים כל אחד, והמשרד להגנת הסביבה יקצה כארבעה מיליון שקלים. לאחר עבודת מטה משרדי ממשלה נוספים יקצו תקציב לתוכנית השיקום. על רשות הטבע והגנים הוטלה המשימה לגבש בתוך חודשיים תוכנית לשימור והצלת נכסי המורשת הקיימים באתר.

"לא נאפשר את מחיקת ההיסטוריה שלנו", אמרה השרה סילמן. "הצעת המחליטים היא צעד ראשון וחשוב בדרך לשמירה על האתר החשוב מפני ההשחתה הפלסטינית. אני מקווה שנוכל תוך זמן קצר לפתוח את האתר לציבור הרחב ולהנגיש לו את סיפורה של בירת ממלכת ישראל".

תל שומרון הינו אחד מאתרי המורשת החשובים ביותר לעם ישראל, והוא מוזכר פעמים רבות בספרי הנביאים והכתובים. באתר קיימים ממצאים ארכיאולוגיים מהתקופות ההלניסטית, הרומית והביזנטית, המצויים תחת סיכון הריסה מיידי עקב חפירות שוד ועבודות המבוצעות על ידי הפלסטינים.

בארגון "שומרים על הנצח" בירכו על ההחלטה: "זה הצעד הראשון של שינוי כיוון, התחלה של מימוש חובתנו המוסרית הלאומית. לשמור על מורשת העבר למעננו, למען ילדינו והדורות הבאים".

תגיות:הגן הלאומיתל שומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה