חדשות בארץ

גלנט ביוון: "איראן צברה חומר מועשר שיכול להספיק ל-5 פצצות גרעיניות"

שר הביטחון חשף בביקור עבודה ביוון כי איראן לא מסתפקת בפצצה אחת, וכי תוכנית הגרעין האיראנית נמצאת בשלב המתקדם ביותר בו הייתה מאז ומעולם

  • י"ג אייר התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום (חמישי) לביקור עבודה רשמי ראשון ביוון. השר התקבל במשרד ההגנה באתונה, ונפגש עם עמיתו שר ההגנה היווני, רמטכ"ל צבא יוון ובכירים נוספים.

גלנט התייחס לסכנה הנשקפת מאיראן, שנמצאת, לדבריו, בשלב המתקדם ביותר במירוץ להשיג פצצה גרעינית. "תוכנית הגרעין האיראנית נמצאת בשלב המתקדם ביותר בו הייתה מאז ומעולם", אמר. "היא איננה מסתפקת בפצצה גרעינית אחת. עד היום צברה חומר מועשר ברמה של-20% ו-60% שיכול להספיק לחמש פצצות גרעיניות.

"העשרה איראנית ל-90% תהיה טעות חמורה מצד איראן", הזהיר גלנטֿ. "מחירה יהיה גבוה ויהיו לכך השלכות שיכולות להבעיר את המזרח התיכון. ישראל תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה למנוע איראן גרעינית וכך מצופה גם מהקהילה הבינלאומית".

גלנט התייחס גם לכך שאיראן היא האחראית לפעולות טרור באזור ובעולם כולו, וציין את חוליית הטרור שנתפסה על אדמת יוון ותכננה לבצע פיגועים כנגד יעדים ישראליים.

"שיתוף הפעולה המודיעיני בין המדינות קיבל ביטוי ציבורי לפני כחודש, עם מעצרם של שני פעילי טרור פקיסטניים שהופעלו על ידי משמרות המהפכה במטרה לפגוע במטרות ישראליות ביוון. זהו אינו הפיגוע היחיד שנמנע. איראן בהנחיה ישירה של מנהיגה, מקדמת פעולות טרור ברחבי העולם. זיהינו מאמצים אלו ביוון, גרמניה, קפריסין ובמדינות נוספות'', אמר גלנט.

"בחודשים האחרונים, מתמודדת מדינת ישראל עם התקפות טרור מלבנון, מסוריה, מעזה ומאיו"ש. לכולן מכנה משותף מובהק: איראן. איראן איננה איום רק על ישראל: היא המממנת, המאמנת, התומכת ומובילת הטרור ועסקאות הנשק המסוכנות והגדולות בעולם. לשם המחשה, לאורך החצי שנה האחרונה נחתו בסוריה, על בסיס שבועי, טיסות מאיראן ובהן אמצעי לחימה, שנועדו להמשיך להפיץ את פעילותה ההרסנית באזור. אנו פועלים ונמשיך לפעול באופן שיטתי מול איום זה. לא נאפשר לאיראן להקים צבא איראני בסוריה ולא נאפשר שהאדמה הסורית תהיה מקפצה לנשק מתקדם לכיוון לבנון", סיים שר הביטחון את דבריו.

תגיות:איראןפצצה גרעיניתיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה