סמארטפונים ואינטרנט

תופעה בהתהוות: צעירים זורקים את הסמארטפון וחוזרים לטלפונים "טיפשים"

הטרנד החם צובר תאוצה בארצות הברית, אחד הצעירים שעשה זאת הסביר: "אין שם מיילים מהעבודה, אין עדכונים באינסטגרם, שום דבר מפייסבוק, שום דבר מטיקטוק, שום דבר מאף אחד חוץ מהאנשים שחשובים לי"

  • י"ג אייר התשפ"ג
אא

יכול להיות שזה ייקח זמן עד שזה יצבור תאוצה גם בישראל, אבל בעולם זה כבר טרנד: יותר צעירים נוטשים את הטלפונים החכמים ועוברים לטלפונים "טיפשים".

"הרגשנו עבדים לטלפונים שלנו, כמו רובוטים שממשיכים לגלול ולגלול", סיפרה סטודנטית לוול סטריט ג'ורנל. היא רכשה לעצמה טלפון נפתח (Flip-Phone), כמו הטלפונים הישנים, ב-40 דולר. עכשיו היא גם מפרסמת את המכשיר באמצעות הטיקטוק. 

לצעירים בארצות הברית נמאס לגלול: הם לא רוצים לרדוף אחרי פושים, הודעות בפייסבוק ובאינסטגרם, ובכלל - הדבר הזה מגביר בעיות קשב וריכוז - אז למה כן? היום, הם רוצים להתנתק ומעדיפים לשלוח SMS רק כשצריך, ולא להתכתב בווטסאפ. התופעה הזאת מזכירה מאוד את התהליך שהחברה החרדית חווה כבר המון שנים. מעבר לטלפון כשר, לרוב בלי אינטרנט, עם הודעות SMS בלבד וללא אפליקציות.

בכתבה צוטט לארס סילברבואר, סמנכ"ל שיווק בחברה הפינית שמייצרת את מכשירי נוקיה הישנים: "המכירות עולות בכל הקבוצות הדמוגרפיות. זה לא טרנד קטן". הדגמים המודרניים משופרים יחסית לדגמים הקודמים. הם מגיעים עם בלוטות' כדי שיהיה אפשר להתחבר לרכב, וגם מצלמה משוכללת. הטלפון חזר לעיצוב הישן, עם סוללה מרובעת. אינסטגרם וטיקטוק לא תמצאו שם, כי אי אפשר להוריד אותם למכשיר.

בחור בן 23 מניו יורק שהתראיין לכתבה סיפר מדוע הוא עושה זאת. "אין שם מיילים מהעבודה, אין עדכונים באינסטגרם, שום דבר מפייסבוק, שום דבר מטיקטוק, שום דבר מאף אחד חוץ מהאנשים שחשובים לי", הוא סיפר.

ועכשיו נשאלת השאלה - כמה זמן ייקח עד שהישראלים הצעירים ינטשו את המכשירים הקיימים ויעברו למכשירים "טיפשים" או "כשרים"? הרי ידוע שהדבר אמור להסב עוד קצת רוגע לחיים שלהם - פחות חדשות, פחות תחרות ברשתות החברתיות ויותר זמן להקשיב ולהיות עם המשפחות שלהם.

תגיות:טלפון כשרטכנולוגיהסמארטפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה