חדשות בארץ

שינוי מדיניות ביו"ש? במערכת הביטחון שוקלים יציאה למבצע צבאי נרחב

אפשרות ליציאה של מבצע נרחב ביהודה ושומרון ושינוי המדיניות הצבאית במקום נידונה בשבועות האחרונים במערכת הביטחון

  • י"ג אייר התשפ"ג
אא

במערכת הביטחון נערכים בשבועות האחרונים דיונים בנוגע לאפשרות של מבצע נרחב ביהודה ושומרון, ושינוי המדיניות הצבאית במקום, על רקע המשך הפיגועים – כך דווח הבוקר (חמישי) ב"ישראל היום".

בצמרת צה"ל עדיין אין תמימות דעים בנושא. בשירות הביטחון הכללי תומכים בגישה התקפית, וסבורים כי יש לשנות את דפוס הפעולה הביטחוני בגזרה זו. שר הביטחון, יואב גלנט, טרם גיבש את עמדתו הסופית בנושא, ושלח את הגופים השונים לבצע עבודות מטה נוספות. גם הרמטכ"ל הרצי הלוי, טרם הביע עמדה נחרצת בסוגיה.

החשש מפני מבצע צבאי בשומרון הינו ההבנה כי גם הפעולה לא תמנע הרמטית את המשך הפיגועים, בעוד שעצם המבצע עלול לגבות מחיר כבד.

התומכים במבצע הנרחב סבורים כי אם ישראל לא תצא כעת למבצע יזום בצפון יו"ש, הרי שפיגוע תופת עם נפגעים רבים, או סדרה של פיגועים קשים, תגרום לדרג המדיני לקבל החלטה על מבצע כזה בהמשך, ולפיכך עדיף ליזום ולהימנע מאותו מחיר דמים כבד.

במקביל לאפשרות יציאה במבצע צבאי נרחב, במערכת הביטחון שוקלים את האפשרות גם להמשיך במצב הקיים של מעצר מבוקשים, או לעבור למעין מצב ביניים של מבצע מדורג בשומרון, כל פעם בגזרה אחרת. דרך נוספת היא, דרך שלא צלחה בינתיים, היא חיזוק הרשות הפלסטינית, על מנת שזו תפגין משילות בתוך הערים ומחנות הפליטים.

מוקד הפיגועים העיקרי בשנה האחרונה הוא השומרון. במערכת הביטחון מזהירים כי בעת האחרונה ניכרת גלישה מסוימת של האלימות בשומרון לעבר גזרת יהודה, חברון וסביבותיה, שהייתה יחסית שקטה בחודשים האחרונים.

נזכיר כי בכל רגע נתון יש בידי גורמי הביטחון עשרות התרעות לפיגועים, כעשרים מהן ברמת מסוכנות גבוהה, אם בשל חומרת הפיגוע המתוכנן, או בשל בשלותו לצאת לפועל באופן מיידי. בנוסף, גורמים עוינים כמו איראן, חיזבאללה וחמאס מנצלים את הייאוש של הצעירים הערבים שלא רואים תקווה בעתידם, ומעודדים אותם לצאת למעשי טרור רצחניים.

תגיות:יו"שפיגועיםביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה