חדשות בארץ

בן גביר: "נתניהו מוזמן לפטר אותי. לא נגיע להצבעות בכנסת"

השר לביטחון לאומי הגיב בחריפות על הודעת הליכוד, לפיה הוא אינו חייב להישאר בממשלה: "לצערי, זו לא ממשלת ימין מלא מלא. נתניהו מוזמן לשלוח אותנו הביתה"

בן גביר ונתניהו, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בן גביר ונתניהו, ארכיון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

עימות חסר תקדים: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס בצהריים (רביעי) להחלטת סיעתו להחרים את ההצבעות במליאת הכנסת, ולתגובת הליכוד לפיה הוא אינו חייב להישאר בממשלה.

בפתח ישיבת סיעת עוצמה יהודית, שהתכנסה בעיר שדרות, מסר בן גביר הודעה לתקשורת, בה מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל התנהלות הממשלה: "לפני כחצי שנה אזרחי מדינת ישראל הלכו לבחירות. הם הלכו להצביע לממשלת ימין מלא מלא. ממשלה, כך הם ציפו, שתכריע את החמאס, תגיב על כל טיל ועל כל הפקרות, על כל ילד כאן שמתכופף כאשר מבקשים לרצוח אותו. הם הלכו להצביע לממשלה שתפנה את ח'אן אל-אחמר. הם הלכו להצביע לממשלה שתיתן מענה לטרור ותעשה רפורמה משפטית".

"לצערי, זו לא ממשלת ימין מלא מלא", הצהיר בן גביר. "עזה מתקיפה אותנו פעם אחר פעם, והתגובה רפה וחלשה. רפורמה משפטית – מנסים למסמס אותה. ח'אן אל-אחמר לא מפונה, והממשלה נותנת תגובה מבישה לבית המשפט העליון".

בן גביר הוסיף כי הוא "אוהב את ראש הממשלה נתניהו, מעריך אותו מאוד. אבל צריך לומר – אני מחויב יותר לתושבי שדרות ובאר שבע, לתושבי הנגב והגליל, לכל תושבי מדינת ישראל. אני אומר בצורה הכי פשוטה: ראש הממשלה, אם אתה לא רוצה עוצמה יהודית בממשלה, אתה מוזמן לפטר אותנו. אם אתה לא רוצה ממשלת ימין מלא מלא – אתה מוזמן לשלוח אותנו הביתה".

"אנחנו לא נגיע להצבעות בכנסת עד שראש הממשלה יבין ויפנים שהמטרה של הממשלה הזאת היא ממשלת ימין מלא. אני השר לביטחון לאומי, חובתי להיות שותף לדיונים ביטחוניים. אם ראש הממשלה רוצה שנהיה בממשלה ושנצביע יחד איתה, הוא צריך להזמין אותנו לדיונים הללו ולא רק כקישוט", סיכם בן גביר.

מוקדם יותר הגיבו בליכוד בחריפות על החלטת עוצמה יהודית שלא להשתתף בהצבעות במליאה: "ראש הממשלה, שר הביטחון , צה"ל וגורמי הביטחון הם שמנהלים את האירועים הביטחוניים הרגישים והמורכבים שעימם מדינת ישראל מתמודדת. ראש הממשלה הוא שמחליט מיהם הגורמים הרלוונטיים בדיונים. אם הדבר אינו מקובל על השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה".

תגיות:איתמר בן גבירבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה