חדשות בעולם

אוסטרליה תאסור על ייבוא סיגריות אלקטרוניות: "נמכרות כמו ארטיקים"

הממשלה האוסטרלית נוקטת בצעד החריג כדי להילחם במגפת העישון בקרב בני נוער. בדיון לפני שבוע בכנסת עלתה הצעה ליישם צעד דומה בישראל. האגודה למלחמה בסרטן מבקשת לשקול בחיוב את הרעיון

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ממשלת אוסטרליה הודיעה היום (רביעי) על שורה של צעדים משפטיים שנועדו לבלום את מגפת השימוש בסיגריות אלקטרוניות בקרב בני נוער. ההחלטה העיקרית: איסור ייבואן למדינה ללא מרשם.

משרד הבריאות האוסטרלי פרסם הודעה, לפיה "סיגריות אלקטרוניות נמכרו לקהילות ברחבי העולם כמוצר עזר לגמילה עבור מעשנים. הן לא נמכרו כמוצר פנאי ובמיוחד לא נמכרו עבור הילדים שלנו. אבל הן הפכו למוצר שנמכר לצד ארטיקים וחטיפי שוקולד".

האוסטרלים פרסמו הסבר לציבור על הסכנות הטמונות בסיגריות האלקטרוניות, וציינו כי אלה מכילות 200 כימיקלים רעילים שאינם צריכים "להיכנס" לריאות: "הם אותם כימיקלים שתמצאו במסיר לק ובקוטל עשבים. בדיוק כמו שעשו בזמנו עם סיגריות רגילות, חברות הטבק לקחו עוד מוצר ממכר, עטפו אותו באריזה מבריקה והוסיפו טעמים כדי ליצור דור חדש של מכורים לניקוטין. זה חייב להסתיים" – לשון ההודעה.

בין הצעדים שממשלת אוסטרליה תנקוט בהם: איסור גורף של ייבוא סיגריות אלקטרוניות ללא מרשם, איסור על ייבוא סיגריות אלקטרוניות חד-פעמיות, הגבלות על טעמים וכמות הניקוטין וחובת אריזות אחידות למוצרי אידוי.

הרעיון האוסטרלי זכה לתגובה חיובית מצד האגודה למלחמה בסרטן בישראל. משה בר חיים, מנכ"ל האגודה, מסר: "מדובר בצעד חיוני שמתאים גם לישראל, לאור המגיפה בארץ של בני נוער וילדים המשתמשים בסיגריות אלקטרוניות ומשיגים את המוצר בקלות. אנו קוראים לחברי הכנסת והממשלה לשקול את יישום האיסור המוחלט גם בישראל. אנחנו בתקופה קשה מאוד וזמנים קשים מחייבים צעדים נחושים".

נזכיר שהוועדה למלחמה בסמים קיימה בשבוע שעבר דיון ראשוני בנושא, בעקבות מותו של הנער מידן קלר ז"ל בן ה-16. רופאים שהשתתפו בדיון דרשו ממשרדי הבריאות, האוצר והחינוך להציג תוכנית פעולה לאומית מקיפה. בדיון דרשו חלק מהנוכחים לאסור ייבוא של מוצרי איוד.

תגיות:אוסטרליהסיגריות אלקטרוניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה