חדשות בארץ

עתירה לבג"ץ: לעצור את המחאה ב"יום השיבוש" ולחקור את מוביליה בגין המרדה והסתה

תנועת רגבים עתרה נגד המשטרה, היועצת המשפטית לממשלה ותנועת הדגלים השחורים. המנכ"ל, מאיר דויטש: "חייבים לעצור את מסע ההסתה והשנאה נגד מיליוני בוחרים והפגיעה האנושה באזרחי מדינת ישראל"

(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:25)

תנועת רגבים הגישה היום (רביעי) עתירה דחופה לבג"ץ, הדורשת לחייב את מפכ"ל המשטרה ואת היועצת המשפטית לממשלה לעצור את מחאת 'יום השיבוש' המתוכננת למחר. ברגבים דורשים במקביל מהמשטרה לחקור את מובילי המחאה, ראשי "הדגלים השחורים", בגין המרדה, הסתה וקריאה לביצוע פשע. בית המשפט החליט הערב לדחות את העתירה ללא דיון.

בעתירה נטען, כי "הפרסומים לקראת יום השיבוש מעודדים הצטרפות לפעולות מחאה הקוראות מראש ובאופן מכוון לחסימת צירים וצמתים ולשיבוש הסדר הציבורי בעשרות מוקדי מחאה ברחבי מדינת ישראל. הכל באופן פראי ובלתי חוקי, ללא קבלת היתר לביצוע הפגנות, סיכון בנתיבי תחבורה ובמרחב הציבורי, גרימה של עימותים עם עוברי אורח, אשר אינם מסכימים לשלילת חופש התנועה הנכפה עליהם ועוד".

זאת ועוד, העתירה טענה כי משטרת ישראל "כושלת פעם אחר פעם במילוי חובתה לשמירה על הסדר הציבורי, האינטרס הציבורי ושמירה על החוק, כך, באופן קבוע, התרגל הציבור הישראלי לדיווחים שבועיים על חסימת כביש איילון – בכל מוצאי שבת, על ידי מתפרעים ה'גולשים' מהפגנות המחאה כנגד הרפורמה, מבלי שמשטרת ישראל תצליח למנוע את סגירת ציר איילון, עורק התנועה הראשי במרחב גוש דן".

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים, התייחס לעתירה: "אנו מכבדים פעולות מחאה לגיטימיות, אך המתנגדים חצו מזמן את כל הקווים. חייבים לעצור את מסע ההסתה והשנאה נגד מיליוני בוחרים והפגיעה האנושה באזרחי מדינת ישראל ובחוסנם של צה"ל והחברה הישראלית. הגיע הזמן שבית המשפט העליון, שידע לצאת חוצץ ולומר 'רטוריקה של דמוקרטיה וזכויות אדם בפיהם, אך פעולות של אנרכיה ופגיעה בזכויות אדם במעשיהם', אל מול מתנגדי ההתנתקות, ישמור על החוק גם במקרה הזה"

תגיות:בג"ץעתירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה