סלבס בהתחזקות

אושיית הרשת פאני בוזגלו על שמירת השבת: "מחבר ומקרב יותר ממה שאתם מדמיינים"

"אמא, מאז שאת שומרת שבת את יותר רואה אותנו" - את המשפט המרגש הזה שמעה אושיית הרשת פאני בוזגלו מבנה הקטן, לאחר ההחלטה האמיצה לקחת פסק זמן מהכל, ולהתחיל לשמור שבת בשביל קצת יותר זמן איכות עם המשפחה. ומה החליטה אחותה בעקבותיה?

אא

"אמא, מאז שאת שומרת שבת את יותר רואה אותנו" - את המשפט המרגש הזה שמעה אושיית הרשת פאני בוזגלו מבנה הקטן, לאחר ההחלטה האמיצה לקחת פסק זמן מהכל, ולהתחיל לשמור שבת בשביל המשפחה. 

זה חצי שנה ש- 110 אלף עוקביה של בוזגלו ברשתות החברתיות יודעים שבשישי אין להם מה להיכנס לדפים שלה, היות והיא נעלמת משם דרך קבע עד צאת השבת. כשנשאלה לאחרונה, בריאיון ל'מיינט', מדוע עשתה זאת, השיבה כי "ניתוק של 25 שעות מהרשתות החברתיות עושה הרבה טוב. הזמן מוקדש נטו למשפחה, בלי הסחות דעת. אני יושבת לשיחה עם אבא, עם הילדים, מרוכזת בהם נטו. בעידן שלנו זה לא קורה כמעט, אני כל הזמן אומר 'רק שנייה אני איתך'. אנחנו כל הזמן במרדף וקיבלנו את השבת במתנה - אז למה שלא להקדיש אותה למשפחה שלי? זה מחבר ומקרב הרבה יותר ממה שאנשים מדמיינים".

על הצעד לשמור שבת סיפרה בוזגלו כי הוא התחיל בטיול עם חברים לאתונה, שם התגלגלה השיחה והגיעה לדיבור על מצוות שמירת השבת. השיחה הזו, ככל הנראה, גרמה לה לשנות סוויץ' ולהחליט לשמור שבת - "דבר שלא עשיתי מילדות. זה היה סוג של ניסיון, והילדים כיבדו את זה".

זה היה בסמוך ליום כיפור, וכמה ימים לפני כיפור היא נסעה לכותל עם אחותה קארין, וקיבלה את ה'זבנג' של החיים - כשהתפללה שם לראשונה בחייה. "זו הייתה צמרמורת. בחיים לא התפללתי, ופתאום תפילה כזאת ומשהו רוחני שאי אפשר להסביר. כמה עוצמות לנפש. נורא כיף לי במקום הזה, ודברים משמיים מסתדרים חלק. אם מרוויחים מכל הכיוונים, למה לשחרר? אני שומרת שבת והשבת שומרת עלי. צריך לחבק את כל הטוב הזה".

כשנשאלה האם שינוי קיצוני כזה קשה למי שכמותה מחוברת כל היום לרשת החברתית, ענתה בוזגלו בלי להתבלבל שלא. "הכל מתגמד ליד הילד שלי שאומר 'אמא, מאז שאת שומרת שבת את יותר רואה אותנו'. זה מחזיר את הרגש והאנושיות שאיבדנו מאחורי המסכים. גם אין ברכה בכסף שמרוויחים בשבת, ובעיקר יש פסק זמן לעצור, לנשום, לחבק, לדבר", היא אומרת. 

אמה ואביה שומרים כבר שבת, אך לאחר החלטה - גם אחותה קארין קיבלה על עצמה את שמירת השבת. "לרוב אני מתארחת אצל ההורים עם המשפחה, שחלקם שומרים שבת. אמא תמיד שמרה שבת, אבא התחיל לא מזמן. קוראים, יושבים מסביב לשולחן עם פיצוחים, משלימים שעות שינה. גם אחותי קארין התחילה לשמור שבת שבועיים אחריי".

תגיות:שמירת שבתפאני בוזגלו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה