חדשות בארץ

מתיחות בקואליציה: זעם על עוצמה יהודית שהחליטה להיעדר מההצבעות בכנסת

סיעתו של השר איתמר בן גביר נימקה את ההחלטה להיעדר מהמליאה באי שביעות רצון מהתגובה "החלשה", לטענתם, לירי מעזה. ח"כ אלמוג כהן: "התגובה הרופסת של צה"ל בוודאות מזמינה את הסבב הבא". ראשי הקואליציה: "ההתנהלות הזו לא מקובלת עלינו"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:21)

סיעת עוצמה יהודית, בראשות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הודיעה היום (רביעי) כי חבריה לא יגיעו למשכן הכנסת ולא ישתתפו בהצבעות במליאה. הנימוק: אי שביעות רצון מהדרך בה טיפלה הממשלה בירי הרקטות מעזה והציפיה לתגובה חריפה בהרבה.

ההיעדרות הצפויה של ששת חברי הסיעה מצמצמת את הפער בין הקואליציה לאופוזיציה לשני מנדטים בלבד (58 לממשלה מול 56 למתנגדיה), מה שעלול לפגוע בסיכויי הקואליציה להעביר הצעות חוק.

ח"כ צביקה פוגל הסביר כי סיעתו תקיים ישיבת סיעה בעיר שדרות, כצעד של הזדהות עם תושבי העיר שספגה ביממה האחרונה מטח טילים. בראיון לקול ברמה אמר פוגל: "אנחנו לא מרוצים ממה שקרה כאן, אל תקחו את האצבע שלנו בכנסת באופן אוטומטי".

שותפו לסיעה של פוגל, ח"כ אלמוג כהן, פרסם הודעה תקיפה יותר: "התגובה הרופסת של צה"ל בוודאות מזמינה את הסבב הבא, שימשיך ויפגע בחיי ילדינו ובמרקם החיים התקין של תושבי העוטף והדרום. לא אאפשר בשום פנים ואופן את הפיכת חלוצי הנגב והדרום לתושבים סוג ב'".

ההחלטה של סיעת עוצמה יהודית עוררה זעם בקרב חברי הקואליציה. שניים מראשיה, יו"ר הקואליציה אופיר כץ והשר המקשר בין הממשלה והכנסת דודי אמסלם, פנו לשר בן גביר וביקשו ממנו הבהרות על החלטתו להחרים את ההצבעות, תוך שהם מבהירים לו כי "ההתנהלות הזאת לא מקובלת".

מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה, שר הביטחון, צה"ל וגורמי הביטחון הם שמנהלים את האירועים הביטחוניים הרגישים והמורכבים שעימם מדינת ישראל מתמודדת. ראש הממשלה הוא שמחליט מיהם הגורמים הרלוונטיים בדיונים. אם הדבר אינו מקובל על השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה".

תגיות:איתמר בן גבירעוצמה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה