חדשות בארץ

לילה לא שקט: רקטות נורו מהרצועה, צה"ל תקף והודיע: חוזרים לשגרה

צה"ל תקף הלילה בעזה בתגובה לירי של יותר מ-30 רקטות מהרצועה אתמול. אזעקות נשמעו הלילה בדרום, בעיקר באזור אשקלון. צה"ל הודיע כי הלימודים בעוטף עזה יתקיימו כרגיל

  • י"ב אייר התשפ"ג
(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

צה"ל תקף הלילה (בין שלישי לרביעי) בעזה, זאת בתגובה לירי של יותר מ-30 רקטות מהרצועה אתמול. ההסלמה במצב הביטחוני החלה לאחר שנודע על מותו של חאדר עדנאן, איש הג'יהאד האיסלאמי, בכלא הישראלי, אחרי ששבת רעב 86 ימים.

במקביל לתקיפה, רקטות נורו לעבר אשקלון, שדרות ועוד יישובים בעוטף עזה. רקטה נחתה בחצר בית בתחומי קיבוץ במועצת חוף אשקלון. לא היו נפגעים, אבל נגרם נזק לבית ולרכב. לפנות בוקר דווח ברשת אל-ג'זירה כי הוחלט על הפסקת אש בין ישראל לפלסטינים, אולם אחרי כשעה וחצי נשמעה אזעקת צבע אדום בעוטף. פיקוד העורף הודיע כי ישראל חוזרת לשגרה והיום יתקיימו לימודים בעוטף עזה.

כזכור, צה"ל תקף אתמול בצהריים בעזה באמצעות טנקים, זאת בתגובה לשיגורים של שלוש רקטות לעוטף בשעות הבוקר המוקדמות. הוא המשיך ותקף ברצועה אחרי השעה 23:00 בלילה. מדובר צה"ל נמסר כי "הותקפו אתרים לייצור אמל"ח, מוצבים, מתחמים צבאיים ומנהרה של חמאס". אחרי השעה 02:00 בלילה צה"ל שוב הודיע כי ימשיך לתקוף ברצועה.

סמוך לשעה זו מסר דובר צה"ל: "מטוסי קרב של צה"ל תקפו ברצועת עזה מתחם ששימש כמחנה אימונים של חמאס ומוצב צבאי של הארגון ובו מחסן אמצעי לחימה, אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם אימונים של הארגון. צה"ל מסר כי במקביל, הותקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה המשמשים את מטה הייצור של חמאס, מפעל בטון המשמש לבניית תשתיות של הארגון, מוצב צבאי של המערך הימי של חמאס ומנהרה תת-קרקעית שמשמשת את הארגון בדרום הרצועה. צה"ל הוסיף: "חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל.

קצת לפני השעה 04:00 לפנות בוקר מסר צה"ל כי מטוסי ומסוקי קרב תקפו ברצועת עזה מתחם צבאי ששימש כמחנה אימונים לפעילי מערך הייצור של חמאס, מחסן אמצעי לחימה ושני מתחמים צבאיים של הארגון. במקביל, הותקף מחנה צבאי של חמאס ומוצב צבאי של המערך הימי של הארגון, כמו גם מנהרה תת-קרקעית.

קצת לפני חצות אמש, מעט אחרי שצה"ל החל לתקוף ברצועה, אזעקות צבע אדום נשמעו בניר עם, שדרות ואיבים. בהמשך נשמעו אזעקות גם בתלמי ביל"ו, נתיב העשרה, כרמיה ויד מרדכי במועצה האזורית חוף אשקלון. בהמשך זה התפשט לישובים נוספים. סביב השעה שלוש לפנות בוקר הופעלו האזעקות האחרונות באזור התעשייה הדרומי אשקלון, בזיקים ובכרמיה.

בתגובה, בחמאס הודיעו כי מנהיג הארגון איסמעיל הנייה קיים שיחות עם מצרים ועם קטאר "כדי להביא לסיום התוקפנות הישראלית בעזה".

תגיות:רצועת עזהרקטותצה"לחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה