חדשות בארץ

ישראל במסר לג’יהאד האיסלאמי: "נגיב בעוצמה על ירי רקטות"

מערכת הביטחון ערוכה לכך שארגוני הטרור הפלסטיניים ינסו לנקום את מותו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי בכלא הישראלי. הועלתה הכוננות בבתי הכלא הביטחוניים מחשש להפרות סדר

(צילום: עבד רחים חטיב / פלאש 90)(צילום: עבד רחים חטיב / פלאש 90)
אא

בעקבות ירי הרקטות היום (שלישי) לעבר יישובי עוטף עזה, במערכת הביטחון מעריכים שארגוני הטרור הפלסטיניים, בראשם הג'יהאד האיסלאמי, ינסו לבצע ירי נוסף לצד פיגועים ביהודה ושומרון, כנקמה על מותו בכלא הישראלי של בכיר הארגון, חאדר עדנאן.

גורמים מצריים החלו בניסיון לתווך בין ישראל לפלסטינים מתוך מטרה למנוע הסלמה. ישראל העבירה מסר ברור להנהגה בעזה: "נגיב בעוצמה לירי רקטות".

התקשורת הפלסטינית דיווחה שהנהגת הג'יהאד האיסלאמי בעזה הורתה לאנשיה לפנות מפקדות מחשש לתגובה צבאית ישראלית. בדיווח צוין, שמטוסי קרב ישראליים נצפו בשמי הרצועה. בנוסף, גורמי המודיעין בישראל זיהו ירידה בשימוש בתקשורת על ידי ארגוני הטרור בתחומי הרשות הפלסטינית, מה שמעלה את החשש מניסיון להוציא פיגוע בזמן הקרוב.

במקביל להיערכות הצבאית, הורה השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, על העלאת הכוננות בבתי הכלא הביטחוניים. זאת מחשש להפרות סדר בעקבות מותו של עדנאן. בן גביר קיים דיון הערכת מצב עם נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי, ועם סגל הפיקוד של שב"ס.

בתום הדיון הוחלט על סגירת התאים ליציאת וכניסת אסירים, במטרה למנוע התפרעויות. מפקדי בתי הכלא קיבלו הנחיה להעביר מסר לאסירים הביטחוניים, לפיו התפרעויות או שביתות רעב ייענו בשלילת זכויות.

תגיות:רצועת עזההג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה