חדשות בעולם

נס בארה"ב: בת 48 קיבלה שבץ באמצע שטיפת כלים. בנה בן ה-12 הציל את חייה

פרס גיבור קהילתי ניתן ביום חמישי האחרון לאיזייה סובייה מטקסס, שהציל את חייה של אמו בת ה-48, לאחר שחטפה שבץ באמצע שטיפת הכלים

אא

פרס גיבור קהילתי ניתן ביום חמישי האחרון לאיזייה סובייה מטקסס, שהציל את חייה של אמו בת ה-48, לאחר שחטפה שבץ באמצע שטיפת הכלים. 

איזייה, בן 12 בלבד, הצליח לזהות את הסימפטומים של שבץ מוחי שאמו סטפניה עברה. "קיפלתי כביסה על הספה והסתכלתי על אמא שלי. ראיתי שחלק מפניה צנח אז שאלתי אותה אם הכל בסדר. כשהיא לא ענתה לי ולא הגיבה, הבנתי שמשהו קרה והתקשרתי מיד לסבתא שלי ולמוקד 911". 

בזמן שרצתי אליה, היא נפלה פתאום על הברכיים. הייתי מפוחד ועצבני", שחזר. 

"איזייה הציל אותי", אומרת כעת אמו, שהועברה באמבולנס לבית החולים וקיבלה את הטיפול שהיא צריכה בתוך 27 דקות. "בזכות העירנות של בנה היינו מסוגלים להציל אותה בזמן", אמרה האחות האחראית קארן. "התגובה המהירה שלו אפשרה לנו לטפל בה מהר ולשחרר אותה לביתה אחרי אשפוז של עשרה ימים".

"אני מאוד מאוד גאה באיזייה. אין לי ספק שהוא הציל את אמא שלו מחיי מוגבלות שנגזרים על מי שחווה שבץ מוחי ולא מגיע בזמן לבית החולים", אמרה האחות. 

לדברי האחות, במקרה של שבץ איסכמי תאי המוח מתים תוך דקות, וטיפול מהיר ומוקדם הוא חיוני להפחתת הנזק שנגרם למוח ולאיברים אחרים. "כבר היינו עדים לכל כך הרבה מקרים אחרים שבהם אנשים עושים את הטעות ומחכים זמן רב מדי, ולא פונים לקבלת עזרה", מסביר ד"ר טולברט, רופא רפואת החירום שטיפל במקרה של סטפני. "הם לא מבינים שזמן של איבוד רקמות חשובות הוא זמן יקר. אם אתם לא יכולים להזיז יד או רגל או שיש לכם בעיות ראייה פתאומיות או בעיות בדיבור, אתם צריכים להתקשר לעזרה ראשונה. ככל שתגיע מוקדם יותר לבית חולים, כך נוכל לעשות יותר עבורך."

 

תגיות:רכבתנסילדיםפסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה