חדשות כלכלה

מחמאה ועד גבינה מלוחה: אלה מוצרי החלב שמחירם יעלה

תנובה הודיעה כי מחירי החלב המפוקחים יעלו ב-8.28% והלא מפוקחים בשיעור של 4.65%. מה זה אומר וכמה נשלם עכשיו על קרטון חלב?

  • י"א אייר התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חברת תנובה הודיעה היום (שלישי) ללקוחותיה בשוק הקמעונאי והמוסדי, על עדכון מחירון מוצרי החלב. מוצרי החלב המפוקחים יעלו בשיעור של כ-8.28% ומוצרי החלב הלא מפוקחים של תנובה יעלו בשיעור ממוצע של כ-4.65%. אז כמה יעלה מעתה קרטון חלב ואילו מוצרים יתייקרו?

בתנובה מסבירים כי המחיר עלה לאור הגידול המשמעותי בתשומות ובראשן מחיר החלב הגולמי. המחיר המעודכן של המוצרים המפוקחים יכנס לתוקף ביום חמישי ושל הלא מפוקחים בראשון. בחברה הדגישו כי כל המחירים לצרכן נקבעים על ידי הקמעונאים על פי שיקול דעתם, וללא התערבות תנובה.

בין מוצרי החלב הלא מפוקחים שמחירם הקמעונאי יעלה: יוגורטים, מעדנים, חמאה, קוטג', גבינה צהובה על המדף גבינות מלוחות ועוד.

החלב הגולמי מהווה רכיב מרכזי בעלות יצור מוצרי החלב (מעל 50% מעלות הייצור), ועומד נכון לרבעון השני של השנה על כ-2.43 שקלים לליטר. בשנתיים וחצי האחרונות עלה מחירו של החלב הגולמי בכ-50 אגורות, שמשמעותן תוספת של כ-450 מיליון שקל לעלויות הישירות של תנובה, זאת בנוסף לעליה במחירם של תשומות רבות נוספות בארץ ובעולם: חשמל, דלק, מים, ארנונה, חומרי אריזה ועוד.

אז מה יקרה עכשיו? פשוט, גשו לסופר, ותשלמו עשרות שקלים יותר בשבוע על מוצרי החלב של החברה, בין אם מדובר בחלב, חמאה או גבינות אחרות שאתם צורכים. אתמול הושג הסכם לפיו במקום התייקרות של 16% ובחודש נובמבר התייקרות נוספת של 1.5%, ההתייקרות תהיה של 9.28% וכל השאר בפריסה של שלוש שנים. אז כמה יעלה חלב? חלב 3% בקרטון יעלה 6.81 שקל במקום 6.23 שקל כיום. משפחה ממוצעת צורכת מספר קרטונים בשבוע, כך שמדובר בעליה של כמה שקלים בכל חודש, בנוסף לעליית מחירי מוצרי החלב האחרים.

תגיות:יוקר המחיהחלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה