חדשות בארץ

בג"ץ: "נתניהו לא ביזה את בית המשפט"

שופטי בג"ץ דחו את עתירת התנועה לאיכות השלטון, שביקשה לקבוע כי ראש הממשלה ביזה את בית המשפט כשהצהיר על כוונתו להתערב ביוזמות החקיקה של הרפורמה המשפטית

נתניהו (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)נתניהו (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)
אא

בית המשפט העליון דחה היום (שני) את העתירה של התנועה לאיכות השלטון, שביקשה לקבוע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביזה את בית המשפט כאשר הצהיר על כוונתו להתערב ביוזמות החקיקה של הרפורמה המשפטית. בכך אימצו השופטים את עמדתה בנושא של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה.

בהחלטת השופטים נקבע, כי המסגרת הדיונית של פקודת בזיון בית המשפט אינה מתאימה לדיון בטענות שהועלו בבקשה. עם זאת, בית המשפט הבהיר כי על נתניהו לציית לחוות דעתה של בהרב-מיארה, לפיה עליו להימנע מניגוד עניינים. בהחלטה הודגש כי בתחום של הסדרי ניגוד עניינים, כמו בתחומים אחרים, חוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה מחייבת את ראש הממשלה ואת חברי הממשלה, כל עוד לא קבע בית המשפט אחרת.

נזכיר כי לפני כשבועיים הגישה היועצת המשפטית לממשלה לבית המשפט העליון את תגובתה לעתירה. בתשובתה טענה בהרב-מיארה, כי בנאום שנשא נתניהו בחודש שעבר בנוגע לרפורמה המשפטית, בו אמר כי הוא מתכוון לעסוק באופן ישיר ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט, הוא הפר את ניגוד העניינים, אך עם זאת לא ביזה את בית המשפט.

עוד הוסיפה היועצת המשפטית לממשלה: "כזכור, בית המשפט כבר קבע, כי ניגוד העניינים שבו מצוי ראש הממשלה הוא חריג בטיבו ובעוצמתו. במצב חריג זה, על ראש הממשלה להקפיד הקפדה יתרה על הכלל שאוסר על פעולה במצב של ניגוד עניינים. הקואליציה בראשותו של ראש הממשלה קידמה יוזמות לשינויים מהותיים במערכת המשפט, אשר אם ימומשו צפויות גם להיטיב עמו לעומת המצב הקיים, בכל הנוגע למשפטו".

פרקליטיו של נתניהו, עורכי הדין מיכאל ראבילו ורועי שכטר, ביקשו לפני כשבועיים למחוק את העתירה. לדבריהם, "פסק הדין לא אסר על ראש הממשלה לדון בוועדה לבחירת שופטים, וראש הממשלה עצמו הודיע מפורשות שהוא מסכים לכך שלא יהיה שופט חדש שייבחר על ידי הוועדה לבחירת שופטים שיהיה מעורב בעניינו".

 

תגיות:בנימין נתניהובג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה