חדשות בארץ

נתניהו במליאת הכנסת: "נחושים להגיע להסכמות רחבות בנושא הרפורמה המשפטית"

ראש הממשלה נשא נאום בכנסת עם פתיחת מושב הקיץ, בנוכחות יו"ר בית הנבחרים האמריקני המבקר בישראל: "רוב אזרחי ישראל מבינים שדרושים תיקונים במערכת המשפט"

נתניהו ומקארת’י (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומקארת’י (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא אחר הצהריים (שני) נאום בפתיחת מושב הקיץ של הכנסת. בישיבה החגיגית השתתף יו"ר בית הנבחרים האמריקני, קווין מקארת'י, המבקר בישראל.

נתניהו התייחס בנאומו לרפורמה המשפטית ולמחלוקת הציבורית עליה: "חבריי נחושים להגיע להסכמות רחבות ככל האפשר בנושא הרפורמה המשפטית. רוב אזרחי ישראל מבינים שדרושים תיקונים במערכת המשפט שיחזירו את האיזון הראוי בין הרשויות, כפי שמתקיים בכל דמוקרטיה. בכך תמך בבחירות רוב של 64 מנדטים של הציבור שהצביעו בעבור הקואליציה בראשותי. אנחנו חותרים להסכמה חוצת מחנות. לאורך כל החודשים האחרונים אני קורא להידברות. אני מאמין שעם רצון טוב ונכונות אמיתית של כל הצדדים אפשר יהיה להגיע להסכם".

ראש הממשלה התייחס בהמשך לאיום האיראני, ואמר כי שוחח על כך עם מקארת'י: "לא ניתן לאיראן להקיף אותנו בטבעת טרור. לא בסוריה לא בלבנון ולא ביהודה ושומרון. לא נאפשר לאיראן להתבסס בגבולותינו, ונעשה הכול כדי למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שפתח את הישיבה, בירך את האורח האמריקני: "ברוך שובך לישראל וברוך הבא לכנסת. מדינת ישראל טובה יותר בזכות הברית האיתנה עם ארצות הברית, ובדיוק כמו שאמריקה עמדה לצידנו בזמנים קשים, כך נעמוד לצד ארצות הברית של אמריקה".

לאחר נאומו של ראש הממשלה נשא דברים יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, שהתייחס אף הוא לרפורמה המשפטית: "נעשה כל שביכולתנו כדי לוודא שישראל תישאר דמוקרטיה תוססת, מקום עם חופש ביטוי, חופש דת, הגנה על מיעוטים, תקשורת חופשית, מערכת משפט חזקה ועצמאית. בקיצור - מדינה שארה"ב יכולה להמשיך לקרוא לה בגאווה חברה ובת ברית".

מקארת'י, אחרון הנואמים, בירך על הקשר בין המדינות: "הסיפור של ישראל הוא סיפור של הישרדות, מלחמה בטרור, חלוציות, הבטחה, משפחה, חופש, חירות, אמונה באלוקים. זהו סיפור שבו גורמים למדבר לפרוח ומשיגים כלכלה חדשנית, וסיפור של תקווה שבו ממשיכים לתת השראה למיליונים בעולם - כולל האמריקנים בני עמי. כל עוד אני בתפקידי, אמריקה תמשיך לתמוך באופן מלא במדינת ישראל".

הבכיר האמריקני הוסיף: "אם נישאר מאוחדים כוחות הדמוקרטיה תמיד יגברו וינצחו. זה סוד היחסים שלנו. אנחנו שתי המדינות היחידות בהיסטוריה שנוצרו מתוך חירות ועל הבסיס שכל בני האדם שווים. ערכינו הם ערכיכם. חלומותינו הם חלומותיכם. אני מאמין שלישראל צפויה תקופה טובה יותר שתוכיח את הקשר הרצוף בינינו".

תגיות:מליאת הכנסתבנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה