חדשות בארץ

סיוט בראשון: ילדים נעקצו קשות בפניהם ועיניהם בגלל יתושים. ומה תגובת העירייה?

חשבתם שפרויקט 'מחיר למשתכן' תמיד מזהיר כל כך? מסתבר שלצד הזוהר יש גם בעיות שמשווקי התוכנית בשכונת נרקיסים בראשון לציון - 'שכחו' לספר לדיירים החדשים שזכו בדירות בפרויקט הנכסף. ומהי תגובת העירייה למכת היתושים הקשה באזור? 

אא

חשבתם שפרויקט 'מחיר למשתכן' תמיד מזהיר כל כך? מסתבר שלצד הזוהר יש גם בעיות שמשווקי התוכנית בשכונת נרקיסים בראשון לציון - 'שכחו' לספר לדיירים החדשים שזכו בדירות בפרויקט הנכסף.

מאגרי המים שבאזור מושכים אליהם אלפי יתושים שפוגעים בתושבים שכבר נכנסו לדור במקום, וכמה ילדים כבר אושפזו עם פגיעות קשות של עקיצות בפניהם ובעיניהם .

אמנם תופעת מאגרי המים בסמוך לאזורי מגורים חדשים היא תופעה מוכרת (שכן מאגרי המים עדיין נמצאים בבנייה), ועם זאת - ההורים הזועמים פנו מספר פעמים לעירייה בבקשה לזרז את התהליכים, אך פנייתם לא הביאה לשינוי המיוחל. 

"אנחנו עם רשתות בכל הבית, אבל עדיין נעקצים בלי הפסקה", אומרת אחת ההורים, מרים דהרי שמה, בראיון ל'ווינט'. "הילדה שלי התעוררה באמצע הלילה וביקשה ממני להסתכל על העיניים שלה. הייתי בהלם. הייתה עקיצה מאוד גדולה שמשם רק המשיכה להתנפח. התקשרנו למוקד קופת חולים ואחר כך היינו אצל הרופא".

אבל העקיצה לא עברה כל כך מהר, והם הגיעו למיון. "למרבה המזל הגענו בזמן ולא נזקקנו לאינפוזיה. רק אחרי שהתברר שהעין לא נפגעה שחררו אותנו, אבל היינו שם כמה שעות טובות וזה מתסכל. הילדים לא ישנים, זה פוגע באיכות החיים ובבריאות שלנו".

תושבת נוספת בשם הגר אוידה סיפרה כי רמת היתושים במקום היא 'הזויה'. בתוך כך סיפרה על בנה שלא מפסיק להתנפח מהעקיצות - למרות שכבר ניסתה עליו את כל התכשירים האפשריים. "זה לא מונע את העקיצות", היא אומרת. 

כל ההורים אומרים פה אחד שהם פנו לעירייה אבל דבר לא השתנה והמים עדיין עומדים. "הם טענו שהם פנו לקבלנים וגם לבסיס צבאי סמוך. אנחנו דורשים ריסוס ביולוגי כי זה בלתי נסבל. באנו לשכונה חדשה וזה מרגיש לנו שבאנו לייבש ביצות", אומרת אוידה. 

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "מכת היתושים בעונה זו היא מכת מדינה, אשר חולשת על כל הערים בארץ ובמיוחד בשכונות חדשות שעוד נמצאות בבנייה, בהן יש מקורות מים שלא תמיד מיובשים ולא מטופלים על-ידי קבלנים פרטיים. עיריית ראשון לציון פועלת ביתר שאת בכדי לסייע למגר את התופעה וביצעה בשבוע החולף ניטור וייבוש של מאגרי מים, הדברה נקודתית במקורות מים בשטח מחנה צריפין, ביקורות ואכיפה מול קבלנים פרטיים, שלא ייבשו מקורות מים עומדים".

תגיות:ראשון לציוןיתושיםילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה