מעניין

על זה עוד לא שמעתם: זו העיר שבה גרים 6,000 תושבים - ברחוב אחד

האם שמעתם פעם על עיר שיש בה 6,000 תושבים שכולם, אבל כולם - גרים ברחוב אחד? תתפלאו, אבל זה בדיוק מה שתמצאו בעיירה 'סולוסובה' בדרום פולין, שמכונה גם 'טוסקנה של פולין'

אא

האם שמעתם פעם על עיר שיש בה 6,000 תושבים שכולם, אבל כולם - גרים ברחוב אחד? תתפלאו, אבל זה בדיוק מה שתמצאו בעיירה 'סולוסובה' בדרום פולין, שמכונה גם 'טוסקנה של פולין'. 

אז נכון, זה לא הרחוב הטיפוסי שאנחנו מכירים, ואפשר לראות את זה כבר ממבט ראשון בתמונה שלפניכם. 

מה שמאפיין את ה'רחוב' הזה יותר מכל הוא אופן הפריסה שלו לאורך תשעה קילומטרים (!) - שמאפשר לכל בית ברחוב לקבל פיסת אדמה משלו 'לאורך'. בשביל מה צריך כל כך הרבה פיסות אדמה? ניחשתם נכון: העיירה הזו 'מתמחה' בשלל גידולים חקלאיים שנראים במבט מלמעלה - כמו שטיח צבעוני ענק, מלא בגווני חום, ירוק, צהוב. 

תושבים שנשאלו איך זה לחיות בסולוסובה אמרו כי הם מרגישים כמו משפחה אחת גדולה, ולא היו מחליפים את מקום מגוריהם בשום מקום אחר בעולם. התמונה הזו של בתים שלצידם שטחי אדמה גדולים לאורך, עוררה סקרנות גדולה ברשת וגם לא מעט תגובות ספקניות שטענו כי זה לא ייתכן שהממשלה נותנת ממש לכל אחד, שטח אדמה כל כך גדול משלו. 

"הם בטח משלמים על זה הרבה כסף", אמרה תגובה אחת. 

"אולי זה שייך למשפחות שלהם והם רק חזרו לבקש את מה ששלהם", הציעה תגובה אחרת. 

גולש שלדבריו גדל במקום אישר כי המקום הזה קיים הרבה שנים והשטחים שניתנים לתושבים הם חלק מהבתים. "כל בית רשאי לעשות בחלקת האדמה שלו מה שהוא רוצה, אבל אף אחד לא בונה שם עוד בית - כדי לשמור על האופי של המקום והמראה הייחודי שלו. יש שם קסם ואווירה בזכות המראה המיוחד שמשמר את עצמו כל כך הרבה שנים".

תגיות:מענייןעירתושבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה