סיפורים אישיים

חילי טרופר חושף: בזכות המצווה הזו – אבי ניצל מפיגוע תופת

הח"כ בשיתוף מרגש במיוחד: "15 ישראלים נרצחו בכיכר ציון, רגע לפני שאבי נכנס לשם. צדקה תציל ממוות במובנה המילולי"

  • י' אייר התשפ"ג
חילי טרופר (צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)חילי טרופר (צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

חבר הכנסת חילי טרופר פרסם אתמול (ראשון) פוסט אישי, ובו תיאר את הנס שאירע לאביו לפני 48 שנה. "בקיץ 1975, אבי יצא ממשרדו ברחוב החבצלת שבמרכז ירושלים כדי להגיע לסניף הבנק שממוקם היה בכיכר ציון. ביציאה מהבנין ניגש אליו אדם, פשט את ידו וביקש צדקה.

"אבי מיהר מאוד ואמר לאותו אדם, שיעזור לו עם שובו. האדם לא הניח לו, משך אותו בדברים, אבי התעכב איתו בשיחה ולבסוף נתן לו צדקה.

"אחרי מספר דקות אבי הצליח להיחלץ סוף סוף וצעד במהירות לכיכר. רגע לפני שנכנס לכיכר החריד את האזור פיצוץ אדיר. מטען נפץ גדול שהוטמן בתוך מקרר התפוצץ בכיכר. 15 ישראלים נרצחו. עשרות רבות נפצעו.

"אבי היה אמור להיות אחד מהם והוא ניצל בזכות אותו אדם ומעשה הצדקה. 'צדקה תציל ממוות' במובנה המילולי.

"עם השנים, כונה אצלנו אותו אלמוני בתואר אליהו הנביא, שהגיע לביקור על מנת להציל את אבי. היה בכך גם רובד פשוט של אמונה פשוטה באליהו הנביא. אבל במשפחה שכלתנית כמו שלנו הצטרף לכך רובד נוסף: לא היה זה נס בדמות ירידתו של אליהו הנביא מן השמים כדי להציל את אבי. היתה זו תובנה שכל אדם יכול להיות אליהו הנביא לכמה רגעים. שכל אדם יכול להיות האדם שמציל מישהו ממשהו. שנהיה אחד בשביל השני", סיים הח"כ את דבריו.

נזכיר כי לפני 3 שנים תרם טרופר את אחת מכליותיו בתרומה אלטרואיסטית לאדם אותו אינו מכיר. "הכליה נקלטה אצל הנתרם ואני אפגוש אותו במהלך השבוע. חשבתי שאם יש הזדמנות להציל חיים של מישהו, אז למה לא?", אמר טרופר לאחר הניתוח. "כאוב לי, אני עדיין מתאושש, אבל יש לי תחושה גדולה של נתינה, וזו התרופה הכי טובה לכאב".

שנה וחצי לאחר מכן תרם אבישי, אחיו הגדול של חילי, אף הוא את אחת מכליותיו. תרומתו של אבישי היתה כרוכה בשני ניתוחים, כיוון שבפעם הראשונה הרופאים גילו לו גידול קטן ושלחו אותו להתאוששות מבלי שהוציאו את הכליה למרות זאת, אבישי התעקש על התרוה, ולאחר שהתברר כי מדובר בגידול שפיר נכנס אבישי לניתוח נוסף. טרופר סיפר על גדולתו של אחיו: “כששאלתי אותו אם יש לו כוחות להיכנס לניתוח נוסף, הוא ענה בחיוך שממילא אין לו תכניות להיות דוגמן עם בטן חשופה ונקיה, כך שעוד כמה תפרים על הבטן לא יפריעו לו. יש אדם שמחכה לכליה, ומבחינתו מנוי וגמור איתו לתרום לו".

רוצים לקחת חלק בקירוב הגאולה? הרב זמיר כהן נותן מספר עצות לקבלות חשובות על פי חז"ל, שבאמצעותן יכולים לזרז את הגאולה. אל תפספסו:

תגיות:חילי טרופרנססיפורים אישיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה