חדשות בארץ

נתניהו: החל מחודש ספטמבר – תוכנית חינוך חינם לילדים עד גיל שלוש

בהצהרה משותפת עם שרי החינוך והאוצר, פרס ראש הממשלה את התוכנית, הכוללת סבסוד של 940 שקלים לחודש, לכל ילד, במעון מפוקח. מינואר הבא יקבל כל הורה שתי נקודות זיכוי במס. הממשלה תשקיע 2.1 מיליארד שקלים בבניית מעונות

נתניהו וסמוטריץ’, הערב (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)נתניהו וסמוטריץ’, הערב (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך יואב קיש ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציגו הערב (ראשון) את תוכנית "חינוך חינם" לפעוטות בגילאי 0-3. מדובר, למעשה, בסבסוד של המעונות המפוקחים.

התוכנית כוללת מענק של 940 שקלים לכל פעוט החל מספטמבר הקרוב. החל מינואר 2024 יקבל כל הורה גם שתי נקודות זיכוי במס.

בנוסף, תשקיע הממשלה 2.1 מיליארד שקלים בחמש השנים הבאות לבניית מעונות מפוקחים ובהם אלפי כיתות.  

"במהלך הבחירות שמעתי זעקת אמת של הורים אומרים שהם צריכים להוציא חלק עצום מההכנסה שלהם למעונות, והדבר הזה כרוך ב-20-30 אלף לשנה לכל ילד ולפעמים הנטל היה גדול ולכן החלטנו לשנות את זה", אמר נתניהו. "לתוכנית שלנו יש שלוש מטרות: הורדת יוקר המחיה כדי להקל על ציבור ההורים העובדים; להעלות את רמת הפדגוגיה בגנים ולתת לילדים שלנו יתרון בחיים; והדבר השלישי הוא להרחיב את המערכת הזאת להרבה מאוד גנים, כדי לאפשר מסגרות מפוקחות לכל משפחה עובדת שרוצה גנים מפוקחים".

שר האוצר הוסיף: "אנחנו מקבלים החלטה היסטורית עם מענה ישיר ליוקר המחיה. נשקיע גם בשיפור איכות המענה החינוכי. נחתום מיידית על צו התעריף של מעונות היום. יינתנו גם העלאות שכר למטפלות בנוסף למענקים. נוסיף גם תקנים ונקטין את היחס בין ילדים למטפלות".

שר החינוך, שסיים את הצגת התוכנית, אמר: "ליבת העניין היא שמעונות מפוקחים יעלו ברמה. נשביח את הנושא הפדגוגי. זו חשיבה של מדינה מפותחת".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'יואב קישבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה