חדשות בארץ

רוטמן: "הרפורמה תתרחש. אם זה יהיה בהסכמה רחבה - מה טוב. אם לא, זה יהיה בלי הסכמה"

יו"ר ועדת החוקה העביר מסר לחבריו בקואליציה: "הרפורמה הכרחית לשרידותה". על התנהלות האופוזיציה: "חוסר יושר קיצוני, לא רוצה לנהל משא ומתן ענייני על הדברים"

רוטמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)רוטמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, אמר היום (ראשון) כי הקואליציה לא ויתרה על העברתה של הרפורמה המשפטית. בראיון עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ברדיו 103, אמר רוטמן כי למרות השהיית החקיקה במהלך השבועות האחרונים, הרפורמה תעבור בכנסת בתקופה הקרובה.

"הרפורמה תתרחש והיא תתרחש בזמן די קרוב", הצהיר רוטמן. "אני לא חושב שאפשר להחזיק את הציבור שדורש את זה כל כך הרבה זמן. אם זה יהיה בהסכמה רחבה - מה טוב. אם לא, זה יהיה בלי הסכמה רחבה".

"הרפורמה עדיין הכרחית כפי שהייתה ביום הראשון. אני עם כל הכבוד לא ראש הממשלה, שר המשפטים או אחד מראשי הקואליציה, אז אני לא יכול להציב דד ליין, למרות שאני חושב שהציבור שיצא להפגנה בחמישי רוצה דד ליין, כי לא ניתן לעשות כמעט שום דבר במדינת ישראל בלי תיקון במערכת המשפט".

על הטענות שהעלו גורמים בקואליציה, לפיהן האפשרות שהקפאת הרפורמה על ידי ראש הממשלה נתניהו פירושה "מריחה", אמר רוטמן: "אני לא חושב שזו אפשרות. לא הציבור הליכודי, לא הציבור הלאומי ולא הציבור של הקואליציה יאפשרו לנו למסמס את זה. הרפורמה המשפטית היא לא האינטרס של שמחה רוטמן או בצלאל סמוטריץ' - כל המפלגות של הקואליציה חתמו על זה עם אותיות של זהב למעלה".

בראיון נוסף שהעניק ל-ynet, תקף רוטמן את ראשי "המחנה הממלכתי" שלדבריו לא מעוניינים בהסכמות: "מה שקרה ב־48 שעות האחרונות זה שגורמים שעד עכשיו חשבנו שהם אולי מעוניינים בהסכמות - תפסו צד מאוד קיצוני, אני מדבר על גנץ וסער, כרגע נראה שהם מעוניינים לפוצץ. האופוזיציה עושה פסאדה של רצון של שיג ושיח, ובפועל אנחנו רואים את ההצהרות שלהם. יש פה חוסר יושר קיצוני מצד האופוזיציה, שלא רוצה לנהל משא ומתן ענייני על הדברים".

רוטמן הוסיף, כי לאורך כל התקופה גם הוא וגם שר המשפטים יריב לוין רצו הסכמות רחבות אבל דווקא האופוזיציה דחתה את היד המושטת: "אנחנו עדיין רוצים, והייתה שאלה חשובה - האם עוצרים את החקיקה כדי להגיע להסכמה? נתניהו חשב שצריך לעצור ובסוף עצרנו. במפלגתי אמרנו שחשבנו שזו החלטה לא נכונה, אבל ראש הממשלה קיבל אותה. אני חושב שעצירת החקיקה עשתה השמדת ערך לממשלת הימין, ובגלל זה אני רגוע כי אני יודע שברגע שנחזור למסלול - המנדטים יחזרו".

תגיות:שמחה רוטמןהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה