חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: נתניהו "נותן זמן" למו"מ בבית הנשיא, ארדואן נראה שוב בציבור

נתניהו "נותן זמן" לשיחות בבית הנשיא, כלי תקשורת בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית במחוז חומס, ונשיא טורקיה ארדואן נראה שוב בציבור. כל מה שחשוב לדעת

אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי "נתן זמן" ו"ממשיך לתת זמן" להגעה לקונצנזוס בשיחות המתנהלות בבית הנשיא על הרפורמה. בריאיון לרשת NBC, שהוקלט לאחר הפגנת הענק של הימין בירושלים ושודר הלילה (שבת), אמר נתניהו כי ההפגנות משמאל ומימין נגד הרפורמה המשפטית ובעדה הינן "דוגמה לדמוקרטיה תוססת".

ראש המל"ל צחי הנגבי אמר, כי הרפורמה המשפטית מעכבת את הזמנתו של ראש הממשלה נתניהו על ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לביקור בבית הלבן. בריאיון לחדשות 12, אמר הנגבי: "ברור לי שאם לא הייתה רפורמה משפטית – נתניהו היה כבר בבית הלבן". הנגבי הוסיף, עם זאת: "האם ביקור כזה הוא בעל רלוונטיות? לא. מערכת היחסים הדוקה ביותר. מעולם לא היו יחסים אינטימיים בין ישראל לארה"ב בכל התחומים כמו היום. ביידן שולח כל הזמן לישראל את בכירי הממשל האמריקני".

כלי התקשורת הרשמיים בסוריה דיווחו הלילה על תקיפה ישראלית במחוז חומס שבמרכז המדינה. על פי הדיווח של מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, היעד שהותקף הינו מחסן נשק של חיזבאללה בשדה התעופה הצבאי א-דבעה.

המדינה והשלטון המקומי הגישו לבית הדין הארצי לעבודה בקשה להוצאת צווי מניעה למורים החברים בארגון המורים, זאת לאחר שיו"ר הארגון, רן ארז, הודיע על השבתת הלימודים מחר בכיתות י' וי"א. בית הדין ידון הערב בבקשה.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הופיע היום בציבור, וזאת לאחר שהשבוע ביטל מספר אירועים בקמפיין הבחירות לנשיאות. בארמון הנשיאות באנקרה הכחישו את השמועות שנפוצו על מצבו הקשה של הנשיא בן ה-69, שהפסיק ריאיון בשידור חי לטלוויזיה הטורקית לאחר שטען כי חש ברע. בהמשך הוא חזר לשידור וטען שסבל מכאבי בטן קשים.

עם זאת, בימים שלאחר מכן ביטל ארדואן מספר אירועי קמפיין. היום, כאמור, הוא נצפה בפומבי עם תומכיו. הבחירות לנשיאות טורקיה יתקיימו ב-14 במאי.

צה"ל הודיע אתמול על כוונתו להרוס את ביתו של המחבל כמאל ג'ורי, שביצע את פיגוע הירי בו נפל סמ"ר עידו ברוך הי"ד. הפיגוע אירע ב-11 באוקטובר 2022, בצומת גנות בסמוך לשבי שומרון. בשבוע שעבר חתם מפקד פיקוד המרכז על צו החרמה והריסה לביתו של אוסאמה טויול, המחבל הנוסף שהיה שותף בביצוע פיגוע הירי.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם אתמול צו להפחתת מס הבלו על הדלק ב-32 אגורות נוספות, וזאת על מנת לבלום את הזינוק במחירו בתחילת חודש מאי. הפחתה זו מצטרפת להוראת השעה לפיה עד סוף השנה תחול הפחתה של 13 אגורות במס. משרד האנרגיה יודיע מחר על המחיר הסופי של הדלק, שייכנס לתוקף בלילה שבין ראשון לשני.

תחזית מזג האוויר: מחר, יום ראשון, מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. בצפון הארץ צפוי עדיין גשם מקומי, ברובו קל. במרכז הארץ ייתכן טפטוף. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

ביום שני יהיה בהיר עד מעונן חלקית. צפויה עלייה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, אך הן יהיו עדיין נמוכות מהרגיל לעונה.

הטמפרטורות יוסיפו לעלות גם ביום שלישי, בעיקר בהרים ופנים הארץ, אך הן יהיו מעט נמוכות מהרגיל לעונה. בשעות אחר הצהריים יתחזקו הרוחות לאורך מישור החוף.

תגיות:צחי הנגביסיכום חדשות השבתבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה