חדשות כלכלה

יוקר המחיה: מחירי החלב והדלק יתייקרו בשבוע הבא

שר האוצר מאשים את ליברמן על כך שמחיריהם של מוצרי החלב המפוקחים יזנקו ב-16%. גם מחיר הדלק יתייקר בשבוע הבא בכמעט 40 אגורות לליטר

  • ו' אייר התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מחירי החלב והדלק צפויים להתייקר בשבוע הבא, עם תחילת חודש מאי. הבוקר (חמישי) פרץ עימות בנושא בין יו"ר ועדת הכלכלה לשר האוצר.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, זעם על עליית מוצרי החלב המפוקחים שצפויים להסתכם ב-16%: "ביקשתי לפני כחודש משר האוצר למתן את עליית המחירים והוא השיב כי הוא מטפל בנושא במטרה לצמצם את העלייה למחצית ממה שדווח", אמר ביטן. "הפנייה שלי אל שר האוצר באה בעקבות דיונים שהתקיימו בועדת הכלכלה על מצב משק החלב".

עוד הוסיף ביטן: "זו חובתו של שר האוצר להצליח בכך. תקציב המדינה שיאושר במושב הזה של הכנסת חייב להביא בשורה בתחום יוקר המחיה. אזרחי ישראל כורעים תחת הנטל, וכפי שהתחייבנו בבחירות עלינו להביא צעדים שיקלו על האזרחים, בשורה של נושאים ולא רק בענף המזון".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב והאשים את שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן: "בעקבות הסכם עליו חתם ליברמן בממשלה הקודמת מחיר מוצרי החלב המפוקחים אמור לעלות באופן אוטומטי ב16% בתחילת החודש הבא. לא ניתן לזה לקרות. בשבועות האחרונים אנשי המקצוע במשרד האוצר ואנוכי בוחנים מספר דרכים כדי למתן את העליה ולגבש פתרונות שיקלו על הציבור ויכסו על האטימות וחוסר האחריות של לפיד וליברמן".

במקביל, מחיר הדלק צפוי להתייקר אף הוא בשבוע הבא בכמעט 40 אגורות לליטר, אלא אם תוקף ההנחה על מס הבלו יוארך. אך בניגוד לעמדת שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, בכירים במשרד מתנגדים לכך בעקבות הירידה בהכנסות ממיסים. 

תגיות:יוקר המחיהחלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה