חדשות בארץ

יוזמת עוצמה יהודית תובא לאישור הממשלה - יהודים יקבלו עדיפות בבנייה ובהתיישבות

עוצמה יהודית מבקשת להעניק עדיפות ליוצאי צבא וליהודים בשורה של תחומים, כולל התיישבות בנגב והגליל. השרים בן גביר ווסרלאוף: "מדובר בהחלטה היסטורית שתשים את הציונות לפני הכול"

  • ו' אייר התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ממשלת ישראל צפויה לתת, לבקשת עוצמה יהודית, עדיפות ליהודים ולציונות בכל ההחלטות המהותיות שיתקבלו בה. היוזמה החדשה של המפלגה, ברוח חוק יסוד: הלאום תובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב, כחלק מההבטחות הקואליציוניות שניתנו לשר לביטחן לאומי, איתמר בן גביר.

עוצמה יהודית רוצה לחזק את הכוח היהודי. היא מבקשת להעניק עדיפות ליוצאי צבא וליהודים בשורה של תחומים. כך למשל, שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף רוצה ליישב את הנגב והגליל כשיהודים יקבלו עדיפות בהתיישבות באזור הזה.

כזכור, חוק יסוד הלאום עורר מחלוקת. כל עוד הוא היה בגדר חוק הצהרתי, לא נרשמו התנגדויות רבות. כעת, עוצמה יהודית מבקשה להביא לממשלה חוק ממשי - כזה שישפיע באופן ממשי על עתידה של המדינה.

בהודעה של עוצמה יהודית נכתב כי "הציונות תהיה ערך מנחה ומכריע בכל פעולות משרדי הממשלה". עוד נכתב: "נוסח ההחלטה קובע שערכי הציונות, כפי שהם באים לידי ביטוי בחוק יסוד: ישראל מדינת הלאום של העם היהודי, יהיו ערכים מנחים ומכריעים בעיצוב מדיניות המנהל הציבורי, מדיניות הפנים והחוץ, החקיקה והפעולות של הממשלה וכלל יחידותיה ומוסדותיה, הן בשלב עיצוב המדיניות הציבורית והן בשלב ההטמעה והביצוע של המדיניות הציבורית וזאת מבלי לגרוע מהעקרונות המעוגנים בחוקי היסוד".

השרים איתמר בן גביר ויצחק וסרלאוף מסרו: "מדובר בהחלטה היסטורית שתשים את הציונות לפני הכול. היא תאפשר לנו לתת עדיפות ללוחמים, ליוצאי צבא, לחזק את ההתיישבות בנגב ובגליל ואת החינוך לערכי הציונות".

תגיות:איתמר בן גבירעוצמה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה