חדשות בארץ

כ-1,500 איש התפללו בחומש: "לבוא לכאן ביום העצמאות - אין סמלי מזה"

באירוע, שהתקיים בחומש חודש לאחר ביטול ההתנתקות מצפון השומרון, השתתפו בני משפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', חברי כנסת וראש מועצת שומרון יוסי דגן. סמוטריץ': "ממשלת ישראל מחויבת לשגשוג ולפיתוח חבל הארץ המופלא הזה"

(קרדיט: ישיבת חומש)(קרדיט: ישיבת חומש)
אא

כ-1,500 איש הגיעו הבוקר (רביעי) לתפילת שחרית ביישוב חומש. באירוע, שהתקיים תחת הכותרת "חוגגים עצמאות יהודית בחומש", השתתפו בני משפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', חברי הכנסת לימור סון הר מלך וצבי סוכות, וראש מועצת שומרון יוסי דגן.

כזכור, בחודש שעבר אישרה הכנסת את החוק לביטול ההתנתקות מצפון השומרון. בכך בוטל איסור התנועה והשהייה של ישראלים בחומש.

השר סמוטריץ' אמר במקום: "מדינת ישראל היא נס, וההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון היא המשך ישיר של הנס הזה שהתרחש בזכות יהודים ששבו ושבים אל אדמות המולדת. ההתיישבות ביהודה ושומרון מתפתחת. ממשלת ישראל מחויבת לשגשוג ולפיתוח חבל הארץ המופלא הזה, כמו שאר חבלי הארץ. רק לאחרונה העברנו את ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, וברוך השם אנו מקדמים את הסדרת ההתיישבות הצעירה והעברנו החלטה על בניית אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון. בעזרת השם נמשיך לקדם את ההתיישבות בשנים הקרובות ביתר שאת".

דגן, שהתגורר בחומש ונעקר ממנה בעקבות ההתנתקות, אמר: "אנחנו מתפללים כאן בהתרגשות רבה, תפילתנו משנה שעברה וב-17 וחצי השנים האחרונות התקבלה. עברנו את השלב הראשון – תיקון היסטורי של ביטול חוק ההתנתקות. לבוא לכאן ביום העצמאות אין דבר סמלי מזה".

"ביטול חוק ההתנתקות הוא לא רק של המגורשים או של המחנה הלאומי – הוא של כל מדינת ישראל", הצהיר דגן. "זהו יום העצמאות הראשון מאז הגירוש בו מדינת ישראל יותר שלמה, בלי אות הקין של החוק הנפשע הזה שבו יהודים לא יכולים להיות בארץ ישראל. אנחנו מכאן נשבעים להמשיך ביתר כוח עד לחזרה ובניית הישובים מחדש. אנחנו עוד נשוב לכאן, נבנה את חומש ויישובים נוספים במרחב צפון השומרון. עם ישראל שב לארצו ושב לחומש".

סון הר מלך, אף היא תושבת חומש לשעבר, אמרה: "יום העצמאות השנה הוא מרגש במיוחד, קשה לתאר במילים את גודל ההודיה  התקווה והאופטימיות שהוא מביא איתו. אחרי שנים בהן עלינו לחומש כל יום עצמאות כדי למחות על הגירוש, השנה התרגשתי להגיע לחומש כדי להשתתף בתפילת הודיה מיוחדת על ביטול חוק ההתנתקות שהשגנו אחרי שנים של מאבק ציבורי".

"חגיגת ההודיה הזו, עם אנשי ונשות חומש האהובים, מבטאת טוב יותר מכל דבר אחר את המשמעות האמיתית של עצמאות יהודית וריבונות בארצנו. כמובן שעבור עצמאות מלאה יש לנו עוד דרך, שראשיתה באכלוסם מחדש  של היישובים שגורשו ובהמשך בניית יישובים רבים נוספים בכל רחבי ארץ ישראל".

מנכ"ל ישיבת חומש, שמואל וונדי, הוסיף: "שמח לראות את האלפים שהגיעו לחומש ודורשים את הסדרת הישיבה ובניין חומש. אין יום יותר מתאים לדרוש וליישב את הארץ כמו היום, יום העצמאות. מצפים מהממשלה לעמוד בהתחייבויותיה ולהסדיר את חומש בקרוב".

תגיות:חומשיום העצמאותבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה