חדשות בארץ

"בושה. מסרב לקחת חלק באבסורד": השגריר ארדן נטש במחאה את הדיון במועצת הביטחון

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הדליק נר על שולחן מועצת הביטחון, שהתעקשה לכנס דיון בסוגיה הפלסטינית דווקא ביום הזיכרון, והטיח דברים קשים בחברות המועצה רגע לפני שעזב את הדיון במחאה: "חרפה. הדיון הזה מחלל את זכר הנופלים, לא ניקח בו חלק"

ארדן (צילום: shutterstock)ארדן (צילום: shutterstock)
אא

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, עזב הערב (שלישי, שעון ישראל) במחאה את אולם מועצת הביטחון, שהתכנסה לדיון בסוגיה הפלסטינית. זאת לאחר שסורבה בקשתו לדחות את הדיון בשל יום הזיכרון.

בדיון במועצת הביטחון השתתפו שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ושר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי. במשלחת הישראלית ציינו כי נעשו מספר פניות מראש להזיז את מועד הדיון, כדי שלא לפגוע בקדושת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות האיבה.

ארדן תקף את חברות המועצה: "ביקשתי מכם לשנות את מועד הדיון, וההחלטה לקיימו בכל זאת רק מוכיחה את כל מה שאנחנו כבר יודעים על הגוף האנטישמי והמוטה הזה. בזמן שמדינת ישראל אבלה, המועצה הזו, כרגיל, תשמע שקרים בוטים המגנים את ישראל, ובינתיים כצפוי, האיום האמיתי על האזור – משטר האייתוללות באיראן – לא יהיה אפילו הערת שוליים בדיון של היום".

השגריר הישראלי המשיך בדבריו אל מול נציגי המדינות החברות במועצה: "בושה, בושה, בושה. אני מסרב לקחת חלק באבסורד הזה, במקום זאת אנצל את ההזדמנות כדי לכבד את זכרם של קורבנות הטרור הפלסטיני בשנה האחרונה ואת אלו שנפלו בעת מילוי תפקידם".

לאחר מכן הדליק ארדן נר זיכרון, הקריא את שמותיהם של הנרצחים בשנה החולפת, ועזב את האולם.

תגיות:יום הזיכרוןהאו"םגלעד ארדןמועצת הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה