חדשות בעולם

ביידן הודיע רשמית: אתמודד לכהונת נשיאות נוספת ב-2024

הנשיא האמריקני הודיע כי יתמודד על כהונת נשיאות שנייה: "הצטרפו אלינו – בואו נסיים את העבודה". בסקרים שנערכו בארצות הברית, כולל בתוך מפלגתו, האמונה שינצח מועמד רפובליקני לא מזהירה

ביידן (צילום: shutterstock)ביידן (צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הודיע היום (שלישי) על החלטתו להתמודד לכהונה נוספת. הבחירות בארצות הברית ייערכו בשנה הבאה. ביידן בן ה-80 הוא הנשיא המבוגר ביותר שאי פעם נבחר לתפקידו.

בציוץ שהעלה בטוויטר, לצד סרטון ממהלך כהונתו, כתב ביידן: "בכל דור יש רגע שבו הם נאלצו לשמור על הדמוקרטיה ולדרוש את חירויות היסוד שלהם. אני מאמין שזה הרגע שלנו. זו הסיבה שאני מתמודד לבחירה מחדש כנשיא ארצות הברית. הצטרפו אלינו – בואו נסיים את העבודה".

בהצהרה נוספת שפרסם באמצעות הוידאו, סיפק ביידן את הסיבה שלדבריו הניעה אותו להתמודד: "מדובר בקרב מול הקיצוניות הרפובליקנית. צריך להחזיר למדינה את האופי שלה. כשהתמודדתי לנשיאות לפני ארבע שנים אמרתי שזה קרב על הנשמה של אמריקה. אנחנו עדיין באותו קרב".

בעקבות הודעתו של ביידן, בכלי התקשורת האמריקאיים פורסמו סקרים הבוחנים את סיכוייו מול מי שייבחר כיריבו מהצד הרפובליקני. בסקר של רשת החדשות NBC עלה כי רק 26% מהאמריקאים חושבים שביידן צריך לרוץ לכהונה שנייה כנשיא, בעוד 70% אומרים שלא. בקרב הדמוקרטים בפרט, 51% סבורים שביידן לא צריך להתמודד לכהונה שנייה.

בארצות הברית ממתינים לדעת מי יהיה המועמד הרפובליקני שיתמודד מול הנשיא הדמוקרטי המכהן. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שהפסיד לביידן, הכריז לפני מספר חודשים על ריצתו לבית הלבן. עם זאת, ההתנגדות למועמדותו מתוך מפלגתו גדלה לאחרונה, ומולו צפויים להתמודד מועמדים נוספים – ביניהם השגרירה לשעבר באו"ם, ניקי היילי, שכבר הודיעה על התמודדות. המועמד הבולט מול טראמפ הוא מושל פלורידה, רון דה סנטיס, שצפוי ככל הנראה להודיע על הצטרפותו למרוץ.

תגיות:ארה"בג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה