חדשות בעולם

מצמרר: לא תאמינו מה נחשף בדירתו של האנטישמי מאוקראינה

לאחר שנה של מרדף אחרי תושב אנטישמי מאוקראינה, עצר שירות הביטחון האוקראיני את התושב, וחשף את הציוד שנמצא בדירתו. יהודי העיר מברכים על כך, וחושפים: "הוא איים על חייו של רב העיר"

צילום: Служба безпеки Україниצילום: Служба безпеки України
אא

שירות הביטחון האוקראיני (המקביל המקומי לשב"כ), עצר השבוע תושב של חבל הקרפטים במערב המדינה, בחשד שצייר גרפיטי הקורא להרוג יהודים על חזיתות בניינים בעיר אוז'גורוד (לשעבר אונגוואר) בירת חבל הקרפטים.

על פי החשד, העצור היה זה שהפיל בשנה שעברה את החנוכיה באוז'גורוד. הוא גם שלח לרבה של העיר, שליח חב"ד הרב מנדי וילהלם, ספר "מחקרי" אנטישמי בו הסביר מדוע עליו לשנוא יהודים ואף כתב שם שהרב "טרוריסט" ולכן יש לפגוע בו. האנטישמי שנעצר גם טען ש"הקהילה היהודית המקומית, כמו בכל העולם, משתמשת בדם להכנת מצות".

צילום: Служба безпеки Україниצילום: Служба безпеки України

על פי שירות הביטחון האוקראיני, מטרת העצור הייתה "לערער את המצב הפוליטי הפנימי במערב אוקראינה". הם גם סיפקו אודותיו פרטים נוספים כאשר ציינו: "עד 2014, האדם המעורב חי באופן זמני בשטח צפון אוסטיה של הפדרציה הרוסית. נכון לעכשיו, עובדי שירות הביטחון של אוקראינה לומדים בפירוט את קשריו של האיש עם השירותים המיוחדים של הפדרציה הרוסית".

זה גם המקום לציין כי במהלך החיפוש בדירתו נמצאו ספרים המשבחים את הפדרציה הרוסית, ציוד מחשב עם עדויות לפשעים האנטישמיים שביצע וכן בגדים המוכתמים בצבע בהם לבש החשוד בעת שהרכיב כתובות אנטישמיות על המבנים."על בסיס הראיות שנאספו על ידי שירות הביטחון, מתנהלת חקירה כדי לקבוע את כל נסיבות הפשע ולהעמיד את האשם לדין באמצעות התובע המחוזי של אוז'גורוד", נמסר.

צילום: Служба безпеки Україниצילום: Служба безпеки України
צילום: Служба безпеки Україниצילום: Служба безпеки України

הרב וילהלם, רב העיר אוזקגורוד, ציין בתגובה: "בשנים האחרונות הופיעו כיתובים אנטישמיים ליד בית הכנסת שלנו ובשנה שעברה הושחתה החנוכייה שלנו. המשטרה החשאית עשתה עבודה יפה מאוד ואני מודה לה על כך. למרות כל מה שעברנו מידי האנטישמי שנעצר בכל השנים האחרונות, לא נתנו לזה להשפיע על סדר חיי השליחות, ואדרבא המשכנו לארגן אירועים בחוצות העיר. אני באמת מעריך את פעילותה הנמרצת של המשטרה כדי לתפוס את האנטישמי המתוחכם והמסוכן, ששם אותי על הכוונת. ברוך ה' שאין פה כמעט תופעות אנטישמיות ועם מעצרו אני בטוח שהיהודים פה יהיו בטוחים עוד יותר".

צילום: Служба безпеки Україниצילום: Служба безпеки України

צילום: Служба безпеки Україниצילום: Служба безпеки України

יו"ר "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" ושליח חב"ד הרב מאיר סטמבלר, הוסיף: "בשם הקהילות היהודיות בכל רחבי אוקראינה אני מודה לכוחות הביטחון, לעירייה, למחוז ולממשל האוקראיני שעושים ככל יכולתם כדי להבטיח חיים יהודיים בטוחים. אין לי ספק שהעצור ייענש בכל חומרת הדין על מעשיו. לשמחתי הוא עשב שוטה שאיננו מעיד על הכבוד הרב שאזרחי המדינה מעניקים ליהודיה".

תגיות:אוקראינהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה