חדשות בארץ

"הציבור החרדי שותף לזיכרון": העצרת המרגשת לחללים החרדים בצה"ל

למעלה מ-1,200 מבני הציבור החרדי הגיעו לטקס לזכרם של החללים החרדים, בהם משרתי הנח"ל החרדי הראשון ורבני "נצח יהודה". הראשון לציון ורבה של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, וחבר מועצת חכמי התורה הרב דוד יוסף נשאו דברים במעמד המרגש

  • ד' אייר התשפ"ג
(צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)(צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

למעלה מ-1,200 מבני הציבור החרדי השתתפו אמש (שני) במעמד מרגש לזכרם של חללי צה"ל החרדים, בתוכם משרתי הנח"ל החרדי הראשון וחללי מסלולי השירות החרדיים הקיימים כיום בצה"ל.

מלבד בני המשפחות השכולות, השתתפו בערב ונשאו דברים: רבה של ירושלים, הראשון לציון הגרש"מ עמאר, חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף, אנשי ורבני עמותת "נצח יהודה", ראש חטיבת גיוס במשרד הביטחון אודי דרור, רח"ט תומכ"א תא"ל אמיר ודמני, ראש מנהלת החרדים סא"ל הרב אמיר זוזוט, נציגי צה"ל ומנהלת החרדים, חיילים ובוגרים, רבנים ואישי ציבור. עוד נכחו: השרים חיים ביטון, שלמה קרעי ועמיחי אליהו, חברי הכנסת יוני משריקי, אברהם בצלאל וארז מלול וחבר הכנסת לשעבר אלוף במיל' עוזי דיין.

מנכ"ל עמותת "נצח יהודה", יוסי לוי, אמר: "זו שנה חמישית למסורת שיסדנו, ערב שבו כל קצוות עם ישראל, דתיים ומסורתיים, לומדי תורה טהורים לצד לוחמים קדושים, באים יחד לשאת את משא השכול, לתמוך בתהום הכאב חסר המזור של המשפחות היקרות לנו מכל. הציבור החרדי כבר לא נותר מאחור, אלא שותף לזיכרון חללי צה"ל באופן מכבד והולם וברוח התורה".

השר חיים ביטון ציין כי "המרקם האנושי שקיים באולם הזה, בערב המיוחד שמארגנת עמותת 'נצח יהודה', מוכיח לדאבוננו שהשכול הוא מנת חלקה של האומה כולה. זהו ערב שמשדר אחדות ועוצמה, יחד עם שמירה על מסורת ישראל. אחדות היא מילת המפתח והתשובה לשונאי ישראל שרוצים לכלותנו".

אודי דרור, ראש חטיבת גיוס במשרד הביטחון, הוסיף: "אני מבקש להביא בפניכם, משפחות שכולות יקרות, את הוקרתנו. בכל ימות השנה אתם נושאים עמכם את הכאב הגדול על האובדן הקשה מנשוא, על חיים שנלקחו ואינם. בניכם, חיילינו היקרים שנפלו בהקרבה ובקדושה, השאירו מורשת מפוארת. החיילים והמפקדים החרדים ממשיכים את דרכם כיהודים יראי שמיים המאמינים בעול תורה ומצוות".

השר שלמה קרעי כתב לאחר האירוע: "השתתפתי הערב בטקס יום הזיכרון של עמותת 'נצח יהודה' בירושלים, לזכרם של חללי צה"ל והמסלולים החרדים. ה' יקום דמם. כבוגר הגדוד, התרגשתי לראות את החיבור הזה שהפך את עם ישראל למשפחה אחת מלוכדת ומאוחדת בכאבה: רבנים, מפקדים, לוחמים, משפחות שכולות ועמך ישראל. עם ישראל חי".

תגיות:יום הזיכרוןנצח יהודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה