חדשות בארץ

כתב אישום חמור: ניסה לרצוח חיילים, והמשיך בדקירות עד שלהב הסכין נשברה

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד מחמד עואודה, בן 22, שביצע את פיגוע הדקירה בצריפין בערב חג הפסח

  • ג' אייר התשפ"ג
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד מחמד עואודה (22) מדורא, לאחר שניסה לרצוח שני חיילים בדקירות סכין. עואודה המשיך בדקירות בעוצמה רבה עד שלהב הסכין נשברה. שני החיילים נפצעו באורח קשה וקל.

מכתב האישום עולה כי המחבל, תושב הרשות הפלסטינית שלא מחזיק באישור כניסה לישראל, החליט לבצע פיגוע דקירה ולרצוח חיילים בישראל. לשם כך, הצטייד בסכין ונכנס לישראל תוך ניצול נקודת תורפה בגדר מערכת הביטחון. לאחר ששהה באזורים שונים בישראל, הגיע ליפו וישן אצל אביו.

ב-4 באפריל 2023 יצא עואודה מבית אביו בתחבורה ציבורית על מנת לבצע את הפיגוע, ותוך כדי נסיעת האוטובוס חיפש אחרי חיילים. כשהאוטובוס הגיע סמוך לצומת ניר צבי בבאר יעקב, הבחין בחיילים שעמדו בצד הדרך, ירד מהאוטובוס והחל לעקוב אחריהם.

עואודה התקרב אליהם כשגבם מופנה אליו, הניף בעוצמה את הסכין ודקר את אחד החיילים בפלג גופו העליון. מיד לאחר מכן, ניגש לחייל השני ודקר אותו בגבו. כתוצאה מהדקירות החיילים נפלו לרצפה ועואודה רכן לעברם והמשיך לדקור אותם דקירות רבות נוספות עד שלהב הסכין נשברה.

גם לאחר שנשברה להב הסכין, עואודה לא חדל ממעשיו והמשיך לבעוט באחד החיילים תוך שהוא מנסה לחטוף את נשקו האישי. על אף פציעתו הקשה, החייל עשה כל שביכולתו על מנת להדוף את עואודה ולהגן על נשקו. אזרחים שהיו באזור הבחינו במתרחש, חתרו למגע עם עואודה ונטרלו אותו עד להגעת כוחות משטרה.

כתב האישום מייחס למחבל עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, מעשה טרור של חבלה חמורה ופציעה בנסיבות מחמירות, החזקת אגרופן או סכין שלא כדין, כניסה לישראל שלא כדין. הפרקליטות ביקשה לעוצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

תגיות:טרורכתב אישוםפיגוע דקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה