מעניין

האם תולעים עומדות להציל את העולם מכמויות פלסטיק אינסופיות?

הן קטנות, לבנות ונראות שגרתיות למדי, אך יש להן יתרון משמעותי אחד מול כל התולעים האחרות בעולם: הן אוכלות פלסטיק, והרבה. האם התולעים השמנמנות האלו הן הבשורה הבאה בתחום המחזור? קטנות אך מועילות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במבט ראשון הן נראות לכם כתולעים רגילות למדי. שמנמנות, לבנות ובעלות מראה שגרתי של תולעת. אך המחקרים האחרונים בתחום חושפים מהפכה של ממש – זן של תולעים בשם: "זופובס מוריו" יכול לשרוד על תזונת פלסטיק בלעדית, מבלי לצרוך כל חומר או מזון אחר.

החוקרים סוברים שלתולעים ישנם אנזימים מיוחדים במעיים, שמעכלים את הפלסטיק. בתחילה גורסות התולעים את הפלסטיק בפיהן, ואז חיידקי המעיים שלהן מפרקים את הפוליסטירן והסטירן (חומרים נפוצים בפלסטיק).

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

החוקרים השתמשו בשלוש קבוצות של תולעים: 2 קבוצות לא צרכו פלסטיק, וקבוצה שלישית צרכה פוליסטרן בכמות גבוהה במשך שלושה שבועות, ואף עלתה במשקל. החוקרים הנלהבים רואים בתולעים "מפעל מחזור קטנטנן", אך המטרה היא לא להשתמש בהן למחזור, אלא למצוא דרך להפקה מלאכותית של האנזים, על מנת שישמש בתעשייה כמפרק פלסטיק.

התקוות שתלויות במחקרים הללו גדולות. הפלסטיק הוא חומר זול שמיוצר בכמויות ענק ברחבי העולם, ורק 10 אחוזים ממנו מוצאים את דרכם למחזור מדי שנה. החוקרים מקווים שהתולעים הן הפתרון בטווח הרחוק לפירוק הפלסטיק ולהפחתת זיהום האוויר והסביבה.

תגיות:תולעיםפלסטיק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה