חדשות בארץ

תביעה: רופא עקר למטופלת 21 שיניים ללא צורך

דרמה בבאר שבע: רופא שיניים ערך למטופלת טיפול השתלה רשלני, שהסב לה נזקים אסתטיים ובריאותיים חמורים. עכשיו זה מגיע לבית המשפט

  • ג' אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

טיפול מיותר בקליניקה פרטית בבאר שבע, בסך עשרות אלפי שקלים, הפך תושבת דימונה (49) לנכה, הסובלת מנזקים תפקודיים ואסתטיים קשים – כך נטען בתביעה שהוגשה בשמה בימים אלה נגד רופא השיניים.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין רן שפירא ורותם ציוני, פנתה המטופלת לרופא השיניים, בעל קליניקה פרטית בבאר שבע, במטרה לשפר את מראה שיניה ולהשלים חוסר חלקי בשיניה העליונות. על פי הנטען, הוא הבטיח לה טיפול פשוט וקצר, שבסיומו יהיה לה "חיוך מושלם".

לדברי התובעת, הרופא ביצע לה צילום רנטגן פנורמי ו-CT. לאחר מכן הסביר לה כי היא סובלת מדלקות קשות בשיניים ובחניכיים. הוא המליץ, כך נטען, לעקור תשע שיניים מהלסת העליונה ו-12 שיניים מהלסת התחתונה, כשאת חוסר השיניים הוא ישקם באמצעות שתלים וכתרים קבועים מחרסינה. באותה ההזדמנות, כך העידה התובעת, ציין הרופא בפניה כי מדובר בטיפול שיארך חודשים ספורים בלבד, ובסיומו יהיו לה שיניים יפות ללא כל מגבלות תפקודיות.

על פי התביעה, כחודש לאחר פגישת הייעוץ, עקר הרופא מפיה של התובעת 21 שיניים משתי הלסתות, והחדיר תחתן תשעה שתלים בכל לסת עליהם הודבקו כתרים זמניים, וכל זאת בטיפול אחד.

משלב זה ואילך, כך על פי התביעה, חיה התובעת בסיוט מתמשך. לדברי עורכי הדין, היא "החלה לסבול מכאבים עזים ומנפיחויות משמעותיות בשתי לסתותיה, וטופלה באנטיביוטיקה ומשככי כאבים רבים".

בחלוף כשלושה חודשים ממועד הטיפול הראשון, שוב הודבקו על השתלים כתרים זמניים, אך התובעת הוסיפה לסבול מכאבים, לא הצליחה לדבר והתקשתה לאכול. הרופא, כך נטען, שלח את הכתרים לתיקון במעבדה, אך הדבר לא שיפר במאום את מצבה של התובעת.

בחודש ינואר בשנה שעברה התקין הרופא לתובעת כתרים קבועים, אך אלה הותקנו בצורה לקויה לכאורה ובלטו לכיוון הלשון. כתוצאה מכך, כך נטען, פיתחה התובעת הרגל בלתי רצוני של "נשיכת לשון". לדברי עורכי הדין, כאשר התובעת הלינה על כך בפני הרופא, הוא השיב לה כי עליה להתאזר בסבלנות עד שתתרגל לכתרים החדשים.

מומחה מטעם התביעה קבע, כי לא הייתה כל הצדקה לעקור תשע שיניים מהלסת העליונה ו-12 שיניים מהלסת התחתונה, שכן לשיניים אלה הייתה קיימת תמיכת עצם תקינה. עוד קבע, כי השתלים והכתרים הקבועים הוחדרו ללסתותיה של התובעת בצורה לקויה.

כעת מבקשת התובעת מבית המשפט השלום בתל אביב להורות על פיצוי בסכום המקסימלי שבסמכותו לקבוע – עד 2.5 מיליון שקלים. טרם הוגש כתב הגנה.

תגיות:שינייםרשלנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה