חדשות בארץ

שנתיים לאחר רצח היהודי בלוד: המדינה הגישה תביעה כספית נגד המתפרעים

הפרקליטות הגישה תביעת נזק בסך של יותר מארבעה מיליוני שקלים נגד שבעת המעורבים בגרימת מותו של יגאל יהושע ז"ל בעיר לוד במהלך מבצע "שומר החומות". תביעות נוספות בסך של למעלה מחצי מיליון שקלים הוגשו נגד שישה מתפרעים נוספים

ההתפרעויות בלוד, מאי 2021 (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)ההתפרעויות בלוד, מאי 2021 (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

פרקליטות מחוז מרכז, בשיתוף היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, הגישה היום (ראשון) תביעת נזק בסכום של למעלה מארבעה מיליון שקלים נגד שבעת המתפרעים שהיו מעורבים בגרימת מותו של תושב לוד, יגאל יהושע ז"ל, במהלך ההתפרעויות בעיר מבצע "שומר החומות".

בנוסף, הוגשו לבתי משפט במרכז תביעות נזיקין נגד שישה נתבעים נוספים בגין פשעים שבוצעו על ידיהם במהלך המבצע. התביעות נסבות על הנזקים שנגרמו מהמעשים שיוחסו להם.

נזכיר, כי החל מחודש מאי 2021, בעקבות ירי רקטות מסיבי לעבר אזור ירושלים ועוטף עזה, פתח צה"ל במבצע "שומר החומות". במהלך המבצע התעורר גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ על רקע לאומני-גזעני, שכלל אירועי אלימות קשים ותקיפות נגד כוחות המשטרה והביטחון וכלפי אזרחים יהודים.

במסגרת זאת התרחשו בעיר לוד התפרעויות קשות, במהלכן בוצעו מעשי אלימות שונים כלפי כוחות משטרה ואזרחים ובכלל זה יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה וירי חי. כתוצאה מההתפרעויות נגרמו פגיעות חמורות לגוף ולנפש, וכן נגרם נזק כבד לרכוש.

כתב התביעה הראשון, על סך 4,305,317 שקלים, הוגש נגד שבעה נאשמים שגרמו למותו של יהושע ז"ל. על פי כתב האישום הפלילי שהוגש נגדם, הנתבעים חברו יחדיו במטרה ליידות אבנים לעבר כלי רכב של יהודים, ביניהם גם לעבר רכבו של יהושע המנוח. לאחר שזיהו אותו כיהודי, יידו הנתבעים בעוצמה ומטווח קצר מספר אבנים לעבר רכבו באורח שהביא לפגיעה בעוצמה רבה בראשו ובהמשך הביא למותו.

כתב התביעה השני, על סך של 140 אלף שקלים, הוגש נגד ארבעה תושבי לוד שאף נגדם הוגשו כתבי אישום, בשל כך שזרקו בקבוקי תבערה אל עבר בניין מגורים בשכונת חב"ד וגרמו לנזקים משמעותיים מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי. עוד עולה מכתב התביעה כי הנתבעים פעלו מתוך מטרה להצית בניין מגורים, לפגוע במתגוררים בו ולהביא להתססה ולהעלאת הלהבות בלוד באותה העת.

כתב תביעה שלישי, בסך של 386 אלף שקלים, הוגש כנגד שני תושבי לוד אחרים נגדם הוגשו כתבי אישום בגין הכנת בקבוקי תבערה והשלכתם לעבר חניון כלי רכב בעיר. כתוצאה מכך, נגרם נזק בלתי הפיך לשמונה כלי רכב שחנו באותה העת במקום.

בפרקליטות ציינו כי "מדובר בתביעות ראשונות מיני נוספות שהמדינה מתעתדת להגיש נגד מפרי חוק באירועים חמורים אלו. תביעות אלו מבטאות את החשיבות הערכית הרבה שרואה הפרקליטות בשימוש בכלים אזרחיים אשר משלימים את ההליכים הפליליים. זאת, לא רק לשם הגנה על קופת המדינה, אלא גם לשם המאבק בעבריינות ובטרור והגנה על שלום הציבור, מימוש האינטרס הציבורי וחיזוק המשילות וההרתעה".

תגיות:התפרעויותמבצע שומר החומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה