חדשות בארץ

סמוטריץ’: לעצור מיד את תשובת המדינה לבג"ץ בעניין חאן אל-אחמר – לא מאשר אותה

המדינה ביקשה להודיע לבג"ץ כי היא מבקשת לדחות את העתירה לפינוי המאחז הבדואי הלא חוקי, בנימוק כי מתנהל משא ומתן עם התושבים לפינוי מרצון ומציאת מקום חלופי. סמוטריץ': "התשובה אינה עולה בקנה אחד עם מדיניותי ועם מדיניות הממשלה כפי שאני מבין אותה"

סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:03)

שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', פנה בצהריים (ראשון) למזכיר הממשלה וביקש לעצור מידיית את הגשת תשובת המדינה בעניין חאן אל-אחמר. המדינה התעתדה להודיע לבג"ץ כי היא מבקשת למחוק את העתירה לפינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי, בטענה כי מתקיימים מגעים עם התושבים לקראת הסכם ומציאת מקום מגורים חלופי.

נציין כי מגעים מסוג זה התקיימו בעבר אך נכשלו. הממשלה צפויה לחזור על הטיעון בו השתמשה בעבר, לפיו לפינוי בכוח בעיתוי הנוכחי יהיו השלכות מדיניות וביטחוניות.

סמוטריץ' פנה במכתב למזכיר הממשלה יוסי פוקס, בו טען: "להפתעתי גיליתי כי התשובה אינה עולה בקנה אחד עם מדיניותי ועם מדיניות הממשלה כפי שאני מבין אותה". לפי ההסכם הקואליציוני, תשובות המדינה המוגשות לבג"ץ והינן בתחום אחריותו של סמוטריץ', צריכות לקבל את אישורו, והוא הבהיר: "מתוקף סמכותי איני מאשר את הגשת התשובה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב: "אני תומך בדרישתו של חברי שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', שלא להגיש את תשובת המדינה לבג"ץ ללא אישורו. הסכמים חייבים לכבד, ולפי ההסכם הקואליציוני תשובות המדינה לבג"ץ בנושאים המצויים תחת תחום אחריותו טעונות אישורו של השר סמוטריץ'". 

חאן אל-אחמר ממוקם על אדמות מדינה בשטח C, עשרה ק"מ ממזרח לירושלים, בין כפר אדומים למישור אדומים. בית המשפט העליון קבע כי המבנים במקום אינם חוקיים, ואישר מספר פעמים צו הריסה נגדם. מאז 2018 הממשלה מודיעה מעת לעת שהמקום יפונה, אולם הפינוי מתעכב והדיונים נמשכים.

תגיות:בצלאל סמוטריץ'חאן אל-אחמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה