חדשות בארץ

המשטרה ממליצה: "מי שברשותו רישיון נשק – כדאי לצאת איתו בימי הזיכרון"

ברקע ההתרעות הרבות לפיגועים, מפכ"ל המשטרה הנחה לאפשר לציבור לשאת נשק באירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבתי העלמין

  • ב' אייר התשפ"ג
(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)
אא

משטרת ישראל נערכת לטקסי יום הזיכרון, שיחל מחר (שני) בערב. מתברר כי מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הורה לאחרונה לאפשר לציבור לשאת נשק באירועים האלה, זאת על מנת לסייע למשטרה בשטח.

"הוויכוח הציבורי סביב הטקסים קצת הוריד מסדר היום את הנושא של התרעות הפח"ע – זה הרבה יותר מטריד אותנו כרגע. המפכ"ל דרש מהציבור שיש ברשותו רישיון נשק לצאת עם הנשק שלו גם בימים אלו כדי לסייע לנו בשטח", אמר דובר המשטרה אלי לוי, בראיון ל-103FM.

אזכרות יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבתי העלמין צפויות להיראות השנה קצת אחרת מבשנה שעברה, זאת נוכח מחאת השמאל נגד הרפורמה במערכת המשפט והקריאות של משפחות שכולות לחברי ממשלה שלא להגיע לשטחי בתי העלמין הצבאיים. "לא נראה שוטר מוציא משפחה שכולה מטקס", הסביר לוי בריאיון.

לוי נשאל מה יקרה אם בני משפחה יתפרצו בעקבות נאום של נבחר ציבור, והשיב: "אנחנו עדיין בדיונים בעניין הזה. צריך לומר שיש גם מאבטחים אזרחיים וגם להם יש סמכויות שונות. אני מאמין שהיום ייסגר הנושא הזה של מה הסמכות של המאבטח באירועים".

לסיום הדגיש לוי: "גם אני בן למשפחה שכולה. על דבר אחד אתם תסכימו איתי, זה יום קדוש, גם יום הזיכרון וגם יום העצמאות, ואני חושב שצריך להשאיר הכול בחוץ. אבל ברגע שיש התפרצות מתוך הלב, כמובן שאנחנו נהיה שם בכל מקום כדי לאפשר את המשכו של הטקס".

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ייפתח מחר בערב בשעה 20:00 בצפירה בת דקה. למחרת תישמע צפירה נוספת בת שתי דקות בשעה 11:00. חוק יום הזיכרון קובע: "ביום הזיכרון תהא בכל רחבי המדינה דומייה של שתי דקות, בהן תשבות כל עבודה ותיפסק כל תנועה בדרכים, הדגלים על הבניינים הציבוריים יורדו לחצי התורן, יקוימו אזכרות ועצרות עם, ייערכו טקסי התייחדות במחנות צבא הגנה לישראל ובמוסדות החינוך, תוכניות השידורים יביעו את ייחודו של היום".

תגיות:יום הזיכרוןמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה