חדשות בארץ

קילומטרים ספורים מהגבול האיראני: נחנכה שגרירות ישראל בטורקמניסטן

שר החוץ אלי כהן, העורך ביקור במדינה האסיאתית, חנך את מבנה הקבע של השגרירות הישראלית בבירה אשחבד. נשיא טורקמניסטן הודיע כי הוא שוקל בחיוב פתיחת שגרירות של מדינתו בישראל

(צילום: יוסי פונס, משרד החוץ לע"מ)(צילום: יוסי פונס, משרד החוץ לע"מ)
אא

שר החוץ אלי כהן ושר החוץ של טורקמניסטן, ראשיד מרדוב, חנכו הערב (חמישי) את מבנה הקבע של שגרירות ישראל בעיר הבירה אשחבד. לטורקמניסטן גבול משותף של 1,100 קילומטרים עם איראן, ובירתה נמצאת במרחק של 17 קילומטרים בלבד מהמדינה העוינת את ישראל.

האירוע חתם ביקור מדיני בעל חשיבות אסטרטגית עבור ישראל ונחשב להיסטורי, שכן לראשונה מזה 29 שנים מבקר בטורקמניסטן נציג ממשלת ישראל.

במהלך הביקור נפגש כהן עם נשיא טורקמניסטן, סרדאר ברדימוחמדוב, ועם שרי החוץ והחקלאות. הדיונים עסקו בהידוק שיתוף הפעולה בתחומי האנרגיה, ביטחון הגבולות, ניהול משאבי המים והחקלאות. הנשיא הטורקמני הודיע, כי הוא שוקל בחיוב פתיחת שגרירות של מדינתו בישראל.

"טורקמניסטן היא מדינה חשובה ביותר במרכז אסיה ומעצמת אנרגיה במיקום אסטרטגי", אמר שר החוץ כהן. "עסקנו בדרכים להעמקת היחסים בין המדינות ולשיתופי פעולה בין משרדי החוץ, הממשלות והסקטור העסקי. פתיחת שגרירות הקבע שלנו היום מחזקת את הקשר בין שתי המדינות, ותעודד שיתופי פעולה בין הממשלות ובין הכלכלות בתחומי הטכנולוגיה, החקלאות והביטחון האזורי".

תגיות:אלי כהןטורקמניסטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה